Dessa omöjliga enkäter

Jag uppmanas nu nästan varje vecka på SJ tågen att fylla i möjliga och möjliga enkäter om än det ena och än det andra.

Då jag av någon anledning upplever att jag bör hjälpa till med mina erfarenheter efter 3000+ resor lägger jag ned lite av min restid på att hjälpa SJ med att försöka svara på dom.

Igår gällde det resenärer som beställt trerättersmåltid och det var ingen höjdare för det var så konstiga frågor som inte riktigt hade förankring med verkligheten.

Här har ni två exempel:

När du bokade din rätt i 1 klass, fick du reda på vid vilken tidpunkt på resan maten skulle serveras ?

Jag tror att jag rest 3.000 resor men jag har aldrig fått denna information och jag tvivlar på att jag skulle få veta det om jag frågade.

IMG_3650-1

Är det bra variation på kallrätter mellan olika resor ?

Det finns bara en rätt – Rostbiff med potatissallad så hur skall jag kunna välja mellan olika kallrätter ( räksmörgåsen har en egen fråga )

IMG_3653

Jag svarar mer än gärna på enkäter men i så fall vill jag ställa krav på att dom är relevanta och korrekta.

9 svar to “Dessa omöjliga enkäter”

  1. Karl-Gunnar Says:

    Man undrar ju vad som händer med alla dessa intervjusvar. Efter alla klagomål på nattågen så behövs knappast några extra enkäter, lyssna på de som åker ofta! Skicka ut chefer och enkätförfattare att åka tåg så kan de själva se vad det finns för problem för att sedan åtgärda dessa.

  2. JANREM Says:

    ..känner på mig att det kan vara några stackars FAS-3 individer som satt ihop formuläret och som själva aldrig varit i närheten av en 1á-klass- avdelning på X2000..??!!

    • arskortguldsj Says:

      JANREM

      Nu är samma man med på dagens tåg och frestar med samma enkät men jag sa att jag var nöjd – med pennan jag fick igår.

      /Årskort Guld SJ

  3. Jonas E Says:

    Ökande klyftor och tåg som aldrig kommer i tid. Välkommen till Moderaternas Sverige!

  4. Christians digest for May 20th | Christians lifestream Says:

    [...] Shared Dessa omöjliga enkäter. [...]

  5. TobiasKalmar Says:

    Jag tycker du ska skicka dina kommentarer till en Yvonne Arentoft, SJ, ansvarig X2000 ombord. Skulle vara kul att veta när och hur den enkäten beställdes.

  6. TobiasKalmar Says:

    Mmm, kanske. Men det råder väl konflikt var och vem hon jobbar för egentligen. http://www.arentoft.se

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 65 andra följare

