ÅKGSJ testar – Baguette med serranoskinka

IMG_6918-001

En annan nyhet i bistron är en baguette med serranoskinka och edamerost.

Brödet är av den lite kraftiga typen med frön på som helt klart mättar men som ser lite obakat ut och påminner om dessa halvbakta frallor man kan köpa och sedan ett par år senare värma upp i ugn och då blir goda och ge känsla av fräschhet

Nu får man en känsla av att brödet inte är riktigt färdigbakat – även om det naturligtvis är det.

Det kraftiga brödet gör att baguetten mättar rejält och den rikliga serrnoskinkan och edamerosten gör det till en god smörgås.

Baguette med serranoskinka och edamerost får 4 gafflar av 5 möjliga med just minus för brödet som ger stark känsla av att inte vara färdigbakat.

En helt OK baguette men som tyvärr är lite svår att hitta på tågen.

7 svar to “ÅKGSJ testar – Baguette med serranoskinka”

  1. Robin Simonsson Says:

    Baguette med havregryn på? Nej, jag tror inte det SJ..

  2. Mrs G Says:

    Aha, de har alltså varit lite finurliga på SJ och gömt mackorna på lite olika ställen menar du ;)?
    Skämt å sido. Serranoskinka är inte min melodi så jag hade inte lagt nån större energi på att hitta den där skulle jag tro.
    Hoppas att den inte var alt för kylskåpskall när du åt den. Kylskåpskalla plastförpackade makor gör ingen glad.

    Kram Mrs G

    • arskortguldsj Says:

      Nja, kanske är det så att man helt enkelt inte haft den på dom tåg som jag åkte med just då eller så är var den så populär att den var slutsåld.

  3. hampus60 Says:

    Hej, jag tittar in ibland och kom att tänka på Din stora produktion av videos som nu inte är så lättillgängliga. Här är mitt förslag.
    Det är inte så lätt att orientera på YouTube så jag tipsar om detta till Din blogg. Filmerna 1 – 100 finns på –

    x
    2010-01-19 lade Du ut din första video på YouTube. Den har idag nr 133 på listan med följande adress

    • arskortguldsj Says:

      Spännande!

      Är detta listor som du tagit fram eller är det resultat av sökningar på mina videos på Youtube ?

  4. hampus60 Says:

    Listorna togs fram på YouTube med ett klick uppe i vänstra hörnet alldeles i överkanten på videon. Du gör lika men får lite större rutor än vad jag fick. Du kan välja min länk ovan eller den jag nämnt ovan. Peta in en länkrad ovanför varje video Du publicerar.
    Hej så länge / Anders

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 66 andra följare

