“Välkommen till mitt tåg!”

IMG_2367-001

Jag avvaktade särskilt till dess ombordaren på detta tåg försvann ur sin bild för jag ville inte att hon skulle skämmas över sitt smutsiga tåg.

Måste det se ut på detta sätt – jag tvivlar på det bestämdaste?

För servicen och maten var som vanligt av hög klass – men mottagande var inte en i närheten av godkänt.

Måste det se ut på detta sätt – jag tvivlar på det bestämdaste?

4 svar to ““Välkommen till mitt tåg!””

  1. "Bengt 1435" Says:

    Finns en tråd på POSTVAGNEN 2012-02-28 angående detta tragiska fenomen.
    Men ack så trist det ser ut.
    Säg det bussbolag som kör omkring med sådana långfärdsbussar, hur länge lever detta bolag vidare månntro?
    Kanske, jag vet tyvärr inte svaret, men ledningen på SJAB sitter förmodligen så långt bort från verkligheten.
    Dessutom är ju all verksamhet upphandlad i hur många led som helst, och detta ger förstås heller inte renare fordon.

  2. arskortguldsj Says:

    Jag har faktiskt svårt att inse att just detta att man handlar upp tjänster innebär att tågen skall vara smutsiga.

    Om man handlar upp tvätt så blir det väl rent menar jag.

    Sedan beror det på vad man handlat upp men upphandling innebär kanske inte med automatik samma sak som smutsigt.

  3. "Bengt 1435" Says:

    Betrakta följande:
    SJ handlar upp,
    Trafficare eller Euromaint är utförare,
    dom lägger i sin tur ut på någon annan som i sin tur lägger ut jobbet på en annan.
    Då kan det vara lätt att det brister i utförandet om någon latmask finns på linan.
    Men självklart skall beställaren kontrollera att jobbet är utfört till belåtenhet, och det har du synliggjort på ett perfekt sätt att det absolut INTE är här och vid många många andra tillfällen. Förfarandet stavas:
    TRIST!

  4. Grattis SJ – Nu ett fint rent tåg « Årskort Guld SJ Says:

    […] X2000 i Norrköping Ånyo resa med rejält smutsigt tåg “Välkommen till mitt tåg!” Idag var det åter dags att åka “Smutsiga tåget” Idag åkte jag med ett riktigt smutsigt […]

Lämna en kommentar