Bokade fel dag – Men ändå inte hjärnsläpp

Sedan jag blvit en flitig SJ resenär har jag spenderat mycket tid med SJ:s bokningssystem.

Inledande intrycket var ett ologiskt svåröverskådligt bokningssystem men med tiden upplevs det som tämligen lättjobbat och logiskt men kanke inte så lättillgängligt för den ovane.

En styrka är att man kan lägga upp ett antal reseprofiler eller mallar där man i förhand kan specificera mer eller mindre vilken bokning man vill göra.

Sedan kan man vid bokningen välja lämplig profil och så är en stor del av jobbet redan gjort vilket är väldigt smidigt.

Det är lite mixtrande med profilerna innan man fått dom som man vill ha dom men sedan fungerar de bra och sparar in en hel del tid vid bokningen.

Men de kan spela en lite spratt om man inte ser upp!

Jag har en profil nedan för resa till Gävle efter lunch som jag använde för att boka en resa på eftermiddagen till Gävle.

image

I listan på tillgängliga avgångar valde jag en sen eftermiddagsavgång men först på tåget upptäckte jag att jag hade bokat plats nästföljande dag!

Bokningsystemet noterade att jag hade påbörjat bokningen efter klockan 12.00 som stod i mallen och trodde då att jag avsåg att resa först nästa dag!

Helt logiskt men jag upptäckte detta först på tåget vilket som tur var inte var fullt.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: