Jakten på den perfekta Ceasarsalladen

DSCF1961 Idag åkte jag till Hudiksvall för att prova den enligt uppgift alldeles underbara Ceasarsalladen som man kan äta på Stadshotellet i Hudiksvall.

Tipset fick jag igår kväll av en av de som regelbundet kommenterar min blogg och det skall bli spännande att prova den.

Ni som vet vem som döljer sig bakom bloggen Årskort Guld SJ vet att namnet på salladen har en alldeles signifikant betydelse för mig.

Jag åkte iväg på vinst och förlust men mailade i förväg och man lovade att en Ceasarsallad skulle vänta på mig.

Och inte åkte jag förgäves.

Salladen stod snabbt på bordet (se ovan) när jag anlände till restaurangen.

Det var en alldelels utmärkt Ceasarsallad med precis lagom mängd av den berömda dressingen och med en spännande krydda som gör att man minns just denna Ceasarsallad.

Den synnerligen inofficiella matpatrullen drar vidare men denna variant är klart en av favoriterna och väl värd en extra resa som just idag.

Lämna en kommentar