Kundärende om missad bokad plats reglerat

DSC03965 I ett tidigare inlägg beskrev jag en händelse där jag inte fick tillgång till bokad plats ( Bokad biljett men SJ personal skulle ha platsen ).

Denna händelse har nu reglerats av snabbt SJ Kundombudsman på ett alldeles utmärkt sätt.

Då ärendet fått lite mer uppmärksamhet än andra är det viktigt för mig att redovisa att denna händelse nu fått ett bra slut.

Speciellt glad är jag att detta kunde redas ut så snabbt då jag är så otroligt nöjd med det bemötande jag får när jag träffar olika SJ-anställda på tåg och stationer när jag är ute och reser men mitt Årskort Guld.

Min högst personliga och subjektiva uppfattning att SJ har i stort samma höga kvalitet på sin service om IKEA och McDonalds och då är det företag som är duktiga på service att jämföras med.

Annonser

8 svar to “Kundärende om missad bokad plats reglerat”

  1. Jonas J Says:

    Fel, fel, fel!
    Käre Årskort Guld SJ – detta ärende har inte alls löst på ”ett alldeles utmärkt sätt”. Inte alls!!! Du är vältalig och har en hyfsad välläst blogg – klart du blir kompenserad. Helt okej – men föga imponerande.

  2. fortfarande hungrig? Says:

    Rätt ,rätt rätt
    SJ har gjort bort sig.
    Han är nöjd och du är missnöjd .Sluta mästra och väx upp….

  3. fortfarande hungrig? Says:

    Kommentaren avsåg kommentaren, inte Årskort Guld

  4. Jonas J Says:

    Jag växer varje dag.

  5. arskortguldsj Says:

    Jonas J,

    Kanske präglades min positiva reaktion på kompensationen och det vänliga brevet från SJ Kundombudsman av det faktum att jag varje dag efteråt mera av princip åkt samma sträcka dvs Stockholm – Göteborg och med samma tåg som händelsen inträffade på och fått synnerligen god service och gott bemötande trots att jag inte tror att jag är igenkänd.

    Detta plus andra positiva reseerfarenheter gav mig en känsla av att detta var en engångshändelse som det finns all anledning att nu lämna bakom sig.

    Alla gör vi fel – även jag – och när det är åtgärdat är det är det dags att gå vidare med glatt humör.

    Så idag bär det av till sjöss med Årskort Guld SJ.

    /Årskort Guld SJ

  6. Stefan Westman Says:

    Hej

    Är nog böjd att hålla med Jonas. Det ger en känsla av att SJ i vanlig ordning köpt sig fri fån en självförvållad obehaglig situation.
    Bätte än ingenting men ger en känsla av att de egentligen inte anser att de gjort fel. Man får ocksä känslan av att ärendet har stannat i kundtjänst och inte föranlett några försök att rätta till beteendet. (många känslor här :-))
    Sen håller jag med att det är dags att droppa ärendet och gå vidare.

    stefan

  7. Jonas J Says:

    Årskort Guld SJ & Stefan Westman:

    Kanske ett litet onyanserat inlägg tidigare från min sida, men jag tycker Stefan slår huvudet på spiken i analysen att SJ köper sig fri och låter ärendet tryggt ligga kvar i en mapp på Kundtjänst. Att sedan Årskort Guld SJ är ”slängd i käften” och vet hur man reklamerar saker och ting hjälper förstås också till för att få ett bättre bemötande. Hade han ringt in till Kundtjänst med på brytande svenska, hade han på sin höjd fått klassikermenyn (2 gånger 50 kr i värdecheckar). Men det är en annan fråga och något SJ borde fundera på. Jag följer er uppmaning och droppar ärendet här, då bloggen är för trevlig för mitt raljerande…

  8. arskortguldsj Says:

    Stefan,

    För mig är det väsentligt slutredovisa att en engångshändelse som jag upplevde som otillfredsställande som nu har reglerats snabbt och korrekt av SJ.

    Om det sedan finns ytterligare i frågan för SJ att hantera så är det en annan sak.

    Därmed är detta klart och jag går (eller snarare åker tåg/buss/båt) vidare.

    Nu skall jag iväg på pendeln/tunnelbanan/bussen för att åka ut i skärgården med mitt Årskort Guld.

    Detta kommer att berätta om i ett separat inlägg.

    /Årskort Guld SJ

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: