SJ snott mina Priopoäng – igen!

image Nu har det hänt igen – SJ Prio har snott 4.000 poäng från mig SJ Priokonto den 14 juli.

Det har hänt två gånger tidigare och i bägge fallen har jag fått tillbaka poängen efter en del mailkorrespondens.

Senaste gången begärde jag även och fick viss kompensation för det inträffade.

Men nu har det hänt igen trots att jag aldrig har med mig mitt SJ Priokort och aldrig handlar något i Bistron.

Ibland ( Se Katastrofservice på X2000 från Halmstad idag ) hänvisar man mig till Bistron när det inte finns beställd Plusmat och det är troligen vid ett sådant tillfälle som man drog poängen trots att jag redan betalt maten och trots att jag inte hade med mig mitt Priokort.

Nu har jag bett SJ Prio sätta tillbaka de dragna poängen. Och även denna gång har jag begärt kompensation för att man helt utan att jag gjort några köp dragit poäng från mitt konto.

Jag räknar också med att detta skall redas ut snabbt.

Men andra som reser på guldkort bör se upp så att samma inte händer er också.

Poängen återförda nu – Dock ingen kompensation!

9 svar to “SJ snott mina Priopoäng – igen!”

  1. Jonas J Says:

    Har hänt mig, men inte nyligen. Tre gubbar från SJ lovade då ta tag i saken, med ny programvara, information till personalen och testkörningar av systemet. Hände tydligen inte så mycket.

  2. Jonas J Says:

    Oavsett vad man tycker om SJs kundtjänst och deras Prioklubb, så har jag precis nu en KLOCKREN ombordare på mitt tåg 584 denna fredagskväll. Trots att han är helt själv på ett i det närmast fullsatt X2000-tåg (inklusive två 1 klassvagnar, med servering) lyckas han hålla näsan över vattenytan. Han behåller lugnet, han tjurar inte till, han skyller inte på någon utan han gör bara ett fantastiskt jobb!

    När man träffas sådana ombordare är det nästa som om man vill säga; jag brygger mitt eget kaffe, jag kan kvittera av eller om du vill: Jag kan gå till Sundsvall!

    Hoppas verkligen inte SJ ”tappar”dylik personal nu när de ser över kostnaderna.

    • arskortguldsj Says:

      Jonas J,

      Sitter själv på 446 och i grunden samma läge här men en dam som med ett leende gör ett jättejobb med att hålla ställningarna.

      Hon sa att ”en dag som idag testar man sina gränser” och log.

      Jag klarade mig själv och gick till bistron där jag hittade tågets sista räkmacka.

      Det får bli lax en annan dag.

      /Årskort Guld SJ

  3. Jonas J Says:

    Tror mycket handlar om att ha kyla och istället för att sätta sig i en offersituation, informera och vara tydlig i sin kommunikation. Har själv helt ensam laddat film, kört film och skött insläppet för elva salonger på en multiplexbiograf.

  4. Tufftuff Says:

    Inte f.. får du kompensation av banken när de gör feltransaktioner!
    Varför skulle du då få det i poäng?

    • arskortguldsj Says:

      Tufftuff,

      Därför att felet beror enligt uppgift på felprogrammering av kassaregistren och då det är rimligt att man kompenserar kunden för bekymmer man orsakar dom.

      Självfallet får jag kompensation av banken om dom strular till för mig – Får inte du det?

      Tips – Begär det i så fall nästa gång.

      /Årskort Guld SJ

  5. Tufftuff Says:

    Så du får lite ”extra” pengar insatta på ditt konto?
    Nja det tror då inte

    • arskortguldsj Says:

      Tufftuff,

      Nej, inte denna gång men förra gången fick jag det.
      (Samt från banken när dom drog dubbelt vid ett kontoköp)

      /Årskort Guld SJ

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: