Händelse i Linköping (Återkoppling och avslut)

Nöjd kund Jag har nu fått svar från SJ Kundombudsman i ärendet med den remarkabla händelsen i Linköping ( Se Årskort Guld SJ utslängd från SJ i Linköping ).

SJ Kundombudsman återkom via post vilket gjorde att det drog ut lite extra på tiden.

Svaret är helt tilfredsställande och i och med detta är ärendet avslutat och jag är helt nöjd.

 

Annonser

12 svar to “Händelse i Linköping (Återkoppling och avslut)”

  1. By Says:

    Jag antar att Kundombudsmannen hade pratat med biljettexpeditionen och att du kanske fick nån kompensation, men du är så hemlig 😉

    För er som inte vet vad som hände så finns inlägget iaf här:
    http://74.125.77.132/search?q=cache:_pJrs0RikqYJ:arskortguldsj.wordpress.com/2009/08/17/rskort-guld-sj-utslngd-frn-sj-i-linkping/1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

  2. arskortguldsj Says:

    By,

    Tack för din kommentar.

    SJ har hanterat denna reklamation på ett seriöst och professionellt sätt vilket är viktigt att tydliggöra för alla resenärer och anställda på SJ som gör ett superjobb i lok, vagnar, spår och stationer.

    /Årskort Guld SJ

  3. Stefan Westman Says:

    Hej

    Du låter (vill?) gärna andra vara med i diskussionen när ett klagomål uppstår men inte vara med när avslut sker. Det känns lite avsnoppat att vi måste hålla tillgodo med din värdering av avslutet utan att själva få ta ställning.
    Hur landade sakfrågan då. Får man sitta i väntsalen i Linköping och arbeta med dator?
    Sen undrar man ju om det verkligen är SJ som äger väntsalen.

    mvh

    stefan

    • arskortguldsj Says:

      Stefan,

      Jag ber verkligen om ursäkt om min hantering uppfattas som att jag begränsar informationen på ett ett otillfredsställande sätt.

      Skälet till detta är omsorg om individuella personer.

      Vad det gäller händelsen som sådan inträffade den på SJ Biljettförsäljning vilken SJ disponerar.

      Vad det gäller väntsalen utanför är det Jernhusen som ansvarar för den.

      Det är möjligt att jag nu så här i efterskott skulle hanterat denna händelse informationsmässigt på annat sätt rent men det är alltid lätt att vara efterklok – och jag är tyvärr mycket efterklok.

      /Årskort Guld SJ

  4. Stefan Westman Says:

    Hej

    Du behöver inte be om ursäkt för någonting.
    Din blogg, du bestämmer.
    Som jag skrev så blir man ju intresserad hur ett ärende avslutas. Först beskriver du ärendet, sen att du klagar, sen att du inte fär svar från SJ. När sen svaret kommer så får man liksom inte vara med längre. Jag, och vad jag förstår flera med mig, får intrycket att SJ ofta köper sig fri från ett problem snarare än att åtgärda själva problemet. Det vore därför kul att få höra hur regleringen avlöpte. Det är väl inte så att du uppnår en förlikning med SJ där du lovar att inte berätta något.
    Spontant känns det som att det borde gå att berätta detta utan att hänga ut personer.
    Fick du kuponger för 200kr och en ursäkt eller?

    mvh

    stefan

    • arskortguldsj Says:

      Stefan,

      Nu förstår jag nog lite bättre vad du efterlyser.

      Jag återkommer om någon dag då jag vet hur det hela slutade då det finns en liten bit kvar att reda ut

      /Årskort Guld SJ

  5. Stefan Westman Says:

    Hej

    Jag gissar att det har blivit några klagomål/påpekande på SJ under guldkorts-året.
    Det vore intressant att få en sammanfattning av hur olika SJ misstag värderas. Alltså en lista på hur SJ kompencerar olika typer av ”kundobehag”.
    Jag såg att du t.ex. skrev hur mycket en missad middag värderades i olika alternativ.
    Hur är det med vattenlösa och illaluktande duschar, borttappade sovvagnsnycklar, försenade tåg, konstiga resplusupplevelser och allt annat du upplevt. Gärna också en lista på saker som inte berättigar till vare sig kuponger eller ursäkt.

    mvh

    stefan

    • arskortguldsj Says:

      Stefan,

      Bra tips på ämne som kan vara av intresse för flera.
      Sedan är det här lite av färskvara då SJ som alla andra företag kan förändra hur man hanterar klagomål.
      Jag har en hel del erfarenheter som jag gärna delar med mig av.
      Skall fundera på ett inlägg om detta. Bra tips!

      /Årskort Guld SJ

  6. Stefan Westman Says:

    Hej

    Jag själv har trots 3 årskort totalt skickat in 2 klagomål och några enstaka allmänna frågor.
    Jag gissar de flesta aldrig skickat in något alls.
    Därav en viss nyfikenhet.

    mvh

    stefan

    • arskortguldsj Says:

      Stefan,

      Förstår hur du tänker.
      Sitter just på tåget och funderar vad jag skall skriva. Lite i den kreativa fasen så att säga dvs havande med ett inlägg.

      /Årskort Guld SJ

  7. Stefan Westman Says:

    Hej

    Jag skulle gilla en lista med klagomål och korresponderande kompensation och en uppmaning till läsarna att kommentera om de tycker beloppen och relationen mellan beloppen verlar rimliga.
    Gissa att vi alla har olika uppfattning om vad ett misstag borde kosta.

    mvh

    stefan

  8. Ingen vagn, ingen plats och ingen mat « Årskort Guld SJ Says:

    […] och jobba med datorn och det gick alldeles utmärkt. Inte blev jag utkörd som i Linköping ( Se Händelse i Linköping […]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: