SL återkommit i kundärende – ”Jävla biljett”

SL-buss - Har inget med artikel att göra. Bara illustration. För en tid sedan hade jag två möten med samma busschaufför när jag skulle åka hemifrån med bussen på min e-biljett för utskrift ( Se ”Här kommer du med din jävla biljett” ).

Jag skrev till SL i ärendet för jag tyckte bemötandet var synnerligen dåligt men jag kände obehag för att åka buss med risk för att åter träffa samma förare.

Förutom en kort text hänvisade jag till beskrivningen på min blogg.

För några dagar sedan fick jag svar från SL – eller rättare sagt ett nollsvar från SL där men skrev

”Vi tar gärna emot synpunkter på trafiken, men inte i form av länkar“.

Så nu får det bli ett mera formellt brev till SL:s VD med kopia till Busslinks VD.

Har man formella krav på breven så får man ett formellt brev – och för att inte riskera att det hamnar fel får det bli till VD.

Lite onödigt tycker jag men har man formella krav på sina klagomål så får det väl bli så.

4 svar to “SL återkommit i kundärende – ”Jävla biljett””

  1. putte Says:

    Bra, ge dem vad dem vill ha!🙂

  2. Jonas J Says:

    En del glömmer visst att ta ut den där veven i huvudet. Tragiskt att läsa.

  3. Kalle karlsson Says:

    Du är så otrevlig mot oss busschaufförer. Förväntar du något annat bemötande?

    • arskortguldsj Says:

      Hej!

      Detta var en händelse 2009 då det fanns en viss osäkerhet kring biljetten jag använde då men det är historia nu.

      Tror nog inte att jag är otrevlig mot busschaufförer utan snarare tvärtom.

      Försöker att alltid vara glad och trevlig och får alltid samma trevliga bemötande tillbaka från busschaufförerna.

      Men tack för dia synpunkter.

      Bästa tåg- och busshälsningar
      Årskort Guld SJ

Kommentera

