Spetsvändning med 421/428 – Fjärde försöket

Min buss från Sleipnervägen till Handens pendeltågstation

Idag skall jag göra mitt fjärde försök att spetsvända i Göteborg med 421/428 från Stockholm.

Mina tidigare försök misslyckades då det inkommande 421 kom till Göteborg så sent att jag inte hann med det utgående 428 trots 22 minuters övergångstid.

Idag skall jag dessutom göra det hela ännu krångligare genom att försöka fånga upp ett södergående tåg nr 533 mot Malmö i Södertälje Syd med 15 minuters marginal för att spetsvända i Norrköping genom att återresa med 534.

Spetsvändningen i Norrköping brukar inte var något problem då det är hela 51 minuters övergångstid och är det något tåg som är sent så är det det norrgående 534.

Men huvudmålet är spetsbytet i Göteborg med 421/428 så är jag mer än glad för det är sista chansen i alla fall för i år.

Så håll gärna tummarna för mig att det lyckas denna gång.

Som tack på förhand bifogar jag en miljöbild från den morgonbuss jag tog till pendeln.

Lämna en kommentar