Beröm – Superservice hos SJ Uppsala

X2000 tåg vid Uppsala C

En resenär som som många andra drabbades av inställda tåg berättar om hur han “räddades” av SJ Biljettförsäljning i Uppsala.

Jag citerar ur hans berättelse:

I förrgår ringde det på min mobiltelefon. Ett automatsamtal från SJ som informerade mig att mitt tåg 540 från Malmö den 20/1 var inställt.

"Vill du boka om, tryck 1". Jag tryckte 1, hamnade i den vanliga telefonbokningen och fick efter ett antal ytterligare knapptryckningar det vanliga meddelandet  "Det är många som ringer nu, så vi kan inte svara med detsamma. Din väntetid är mer än 20 minuter".

Efter uttalande av ett antal besvärjelser som inte bör återges i skrift slängde jag på luren och åkte (ja, med bil) till Uppsala C och stormade med adrenalinhalten på maximum in på biljettförsäljningen.

Där var man väl bemannad, ingen kö, men de båda säljare som var i tjänst var upptagna med var sin kund. Då dök det upp en tredje man som startade en terminal och ordnade en ombokning (av en icke ombokningsbar) biljett.

Man kan gnälla mycket på SJ och deras tekniska brister, men personalen är värda en stor blomsterkvast.

Jag kan bara bekräfta denna resenärs intryck av hur bra det funge-rar hos SJ i Uppsala (och på många andra stationer) från egna resor till denna trevliga stad.

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: