Nu har jag fått min förlängning av årskortet

IMG_3666-3

Alla som har haft årskort under vintern då SJ har haft problem med tågen får en förlängning av årskorten med en månad.

SJ har löst detta med ett pappersdokument som beskriver att giltighetstiden är förlängd med ytterligare en månad.

Hoppa att detta fungera när det blir dags men jag tror det går bra. Jag tror ingen hittills under drygt ett år har kollat giltighetstiden.

Enda undantaget är när jag råkade ut för en av SJ:s biljettkontroller men då var de nog mer fokuserade på att kortet inte gick att validera i i deras biljetterminaler.

Men jag tycker att detta är ett korrekt och rimligt sätt av SJ att kompensera för bristen på tåg under tiden. Några kanske tycker det är för lite kompensation medan andra kanske inte har berörts alls och är vinnare på kompensationen.

Jag tycker i alla fall att SJ på de detta sätt kompensera årskortre-senärerna på ett professionellt sätt.

Annonser

3 svar to “Nu har jag fått min förlängning av årskortet”

  1. Jonas J Says:

    Jag tycker också det är en hyfsat rimlig ersättning (har själv Årskort Guld) och kul att SJ för en gångs skull hinner före kundernas ilska och kvällspressens drev.

    SJs ledning har stor skuld till allt trams runt att egenmäktigt avskaffa minimikrav (och sedan återinföra) inom EU, köra sönder personalen, strunta i tågunderhåll, sumpa miljoner i skatteintäkter för återlösta biljetter und so weiter.

    Med tanke på att biljettsäljare berättat för mig att de löst tillbaka lika många årskort under februari/mars än de någonsin sålt under sina anställda år är SJs snabba kompensationen i det närmaste ett genidrag. Grattis!

  2. Karl-Gunnar Says:

    Intressant att vi har fått samma ”bokningsnummer” på ersättningskortet.
    F.ö tycker jag att ersättningen är rimlig och till och med generös.

    • arskortguldsj Says:

      Karl-Gunnar,

      Ja detta med SJ:s bokningsnummer är en liten historia för sig.

      Jag har försökt förstå dels varför dom har det format dom har och varför de förekommer i de mest olika sammanhang.

      Här har vi – och säkerligen alla andra – fått samma bokningsnummer vilket också är lite märkligt men det finns säkert en logik bakom detta.

      Ja, jag tycker att det är generöst men jag ”lider” faktiskt av att det finns så mindre tåg än normalt att åka på även om ordet ”lidande” kanske inte är riktigt väl valt i detta sammanhang.

      /Årskort Guld SJ

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: