Nu fjärde “falska” uttaget av SJ Priopoäng

Fjärde "Falska" uttaget av SJ Priopoäng

Nu har det hänt igen att jag blivit av med SJ Priopoäng utan att jag gjort några inköp.

Denna gång är det hela 5 300 poäng som bara försvunnit.

Jag har tre tidigare reklamationer av “falska” uttag varav jag nu fått tillbaka poängen för ett ( se i bilden ovan ).

SJ Prio kan dock inte ange orsaken till detta men jag tror att det i detta och alla övriga fall är frågan om att man slår ut belopp för “erbjudanden” som inte “nollas” som skall ske vid uttag på Årskort Guld som Prioköp. ( Mysteriet med de försvunna priopoängen löst?  )

Men snälla. snälla. snälla SJ – Kan ni inte sluta att dra poäng från mitt SJ Priokonto.

Snälla, snälla, snälla, snälla
Jag ber dig, snälla, snälla, snälla, snälla
Stanna kvar hos mig
För jag behöver ju dig
Annonser

3 svar to “Nu fjärde “falska” uttaget av SJ Priopoäng”

  1. Andreas Says:

    Har du tänkt på ifall bistropersonalen drar ditt årskort innan eller efter de slagit in varorna? Drar man kortet först nollas varorna, men slår man in varorna först vill datorn ändå ha betalt. Om det är en bugg eller fyller något syfte vet jag ej, men det kanske kan vara lösningen.

    • arskortguldsj Says:

      Andreas,

      Problemet uppstår då man drar kortet efter det man scannat varorna (vilket är logiskt) men då är skadan skedd då vissa scannade varor då är grupperade till erbjudanden som inte ingår i ”tillåtna” varor.

      Men om man drar kortet först nollas varorna allteftersom dom scannas.

      Tidigare har jag låtit personalen hantera köpen bäst dom vill för det är dom som vet vad och hur det skall göras och jag vill absolut inte lägga mig i.

      Men from idag gör jag följande:

      1 ”Kräver” att man drar kortet först.
      2 Ber att få kvitto.
      3 Kollar kvittot så jag kan se att inga poäng dragits.

      För nu är jag trött på alla dessa debiteringar som orsakar både mig och SJ problem och reklamationer.

      Allt ovan naturligtvis på ett trevligt och hjälpsamt sätt för det är inte personalens fel att det blir som det blir.

      /Årskort Guld SJ

  2. Fortfarande saknas mina 5.300 SJ Priopoäng « Årskort Guld SJ Says:

    […] SJ Priokonto vilket jag reklamerade så snart jag upptäckt det av ren slump några dagar senare. ( Nu fjärde “falska” uttaget av SJ Priopoäng […]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: