SJ annonserar utgångna erbjudanden

Erbjudande om 500 poäng omman väljer stor frukost

SJ annonserar även idag sitt erbjudande om 500 poäng om man beställer Stor frukost/Trerättersmeny trots att det gick ut redan i söndags.

Om man klickar på länken vid bokningen ser man att erbjudandet gått ut men så får man inte marknadsföra sin tjänster.

Men erbjudandet har gått ut

Enligt marknadslagen skall det tydligt framgå villkoren för den tjänst man säljer och det gör det inte här. Det är även minst sagt tveksamt att marknadsföra ett erbjudande som gått ut.

Undrar om man får poäng och om man har rätt till poäng trots att erbjudandet gått ut? Svaret är nog tyvärr NEJ på bägge frågorna.

Annonser

6 svar to “SJ annonserar utgångna erbjudanden”

  1. Jonas E Says:

    på tal om detta erbjudande så har väl du tjänat in en massa poäng på det under sommaren. Hur många poäng har du fått?

    • arskortguldsj Says:

      Jonas,

      Jo, det har blivit en del men jag har bara fått ut en liten bråkdel.
      Återkommer i ett separat inlägg om detta.

      /Årskort Guld SJ

  2. Mikko Says:

    Jasså, erbjudandet var tidsbegränsat. Har jag missat, återstår att se om jag får 500 p för en trerättersmeny som jag beställt till den 30 aug.

  3. Albert Pettersson Says:

    På tal om SJ:s marknadsföring är det också intressant att det fram till för några dagar sedan på flera ställen i Lund satt reklamskyltar där SJ stoltserade med att man kunde åka till Malmö med Intercity till priser från 95 kr. Det fanns liknande skyltar med andra städer också, men att ha just Malmöskylten i Lund kändes lite märkligt. Jag antar att det var någon typ av rikstäckande kampanj och att det inte gick att anpassa den så att skyltarna med en viss stad inte sätts upp i närliggande städer.

    • arskortguldsj Says:

      Albert Pettersson,

      Jag tycker också att det kan upplevas märkligt men jag vill försvara SJ med att man förmodligen menar att man kan åka till Malmö från alla platser i Sverige för 95 kr.

      Just från Lund är det kanske inte ett så där riktigt häftigt erbjudande men jag tror man skall se det lite mer rikstäckande.

      Sedan tror jag att man kan styra reklamen efter ort men jag tror inte SJ har haft den målsättningen med just denna ”rikskampanj”.

      Men detta är bara mina teorier.

      /Årskort Guld SJ

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: