Resenärsbrev: Ordning på tågen

Jag får ibland mail från andra resenärer som berättar om sina tågresor och även om de ofta är väldigt positiva så får jag inte så sällan brev där man berättar man om något som inte fungerar.

Nedan ett utdrag ur ett mail som kom till mig häromdagen.

Jag har den senare tiden tycks mig ana att ordningen på X2000 tågen försämrats. I helgen åkte jag bland annat tur och retur till Linköping med avstängda toaletter, havererad korglutning och skräp precis överallt i tåget. Papperskorgar var trasiga och låg på golvet och vid min sittplats såg ut som en sophög när jag kom på i Linköping.

Jag ber er nu snarast se över underhåll och bemanning på tågen då det inte minst ur säkerhetssynpunkt inte får se ut "hur som helst" på tågen.

Bifogar nedan en från i lördags där pentryvagn både blockerar skylt och nödverktyg på ett effektivt sätt. Detta är anmärkningsvärt efter både det som hände för några veckor sedan i Kimstad och de spekulationer om säkerhetsbrister vid olyckan i Norge som förekommer i media.

IMG_0123

Kanske vore det på sin plats att jag fick ett bra svar från ansvarig person på SJ om hur man jobbar med dels säkerheten ombord, samt hur man ska se till att snäppa upp helhetssynen på sin egen verksamhet ur kvalité gentemot kund?

Ett tåg behöver ju inte se ut som en rullande sopstation, eller?

 

Resenären väntar fortfarande på någon reaktion från SJ.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: