Hjältarna på tåg 425

IMG_7897

Redan när jag i morse skulle gå ombord på tåg 425 noterade jag att det var rejält med snö i några instegen.

Och resultatet behövde man inte vänta på för en av dörrarna gick inte att stänga. Dels gick själva dörren inte att stänga men sedan gick det utfällbara trappsteget inte att fälla in.

IMG_7910

Ett heroiskt arbete vidtog med att försöka rensa bland annat fotsteget från snö.

IMG_7922

Alla kom med goda idéer.
IMG_7914

Intresserad sakkunnig åskådare.
MVI_7906-1

Även ändan på ett kvastskaft är ett bra verktyg i en situation som denna.IMG_7927

"Mission accomplished"!
IMG_7929

Men jag vill inte åka med i alla fall . . .
IMG_7930

Vill upprepa att alla gjorde ett toppenjobb och det var en bra exempel på utmärkt lagarbete som som gav resultat.

2 svar to “Hjältarna på tåg 425”

  1. Jonas E Says:

    Undrar bara vad mannen som klev av och gick ifrån tåget ens gjorde ombord. Hade han möjligtvis råkat kliva på fel tåg? Eller vågade han inte åka med ett tåg med trasig dörr? Eller så kanske han bara ville ta en titt inne i tåget?

    • arskortguldsj Says:

      Jonas E,

      Varför han lämnade tåget vet jag faktiskt inte. Kanske satsade han som jag på nästa tåg som kom fram i stort sett samtidigt.

      /Årskort Guld SJ

Lämna en kommentar