Inget ärendenummer då har SJ ej fått ditt ärende

image

Om du har kontaktat SJ det senaste dygnet och inte som jag och många andra fått något ärendenummer som har ärendet inte heller mottagits av SJ.

SJ arbetar intensivt med att lösa med problemet men under tiden rekommenderar jag alla att skriva ut ärendet innan ni skickar det så ni har en kopia som ni kan skicka in igen om ni inte får något ärendenummer som svar.

Sedan kan det vara bra att skriva ut alla ärenden och spara utskrifterna till dess ni fått ersättning – bara som säkerhet.

Annonser

22 svar to “Inget ärendenummer då har SJ ej fått ditt ärende”

  1. jonaslindh Says:

    finns säkert registerat. Tror inte systemet (SIBEL) bara har lyckas skicka ett autosvar till kunden..,men nu jobbar jag ju inte kvar så jag vet inte säkert:)

  2. Johan Says:

    Restidsgaranti löser de snabbt, men jag har problem med att de är sega med reklamationer. Gissar du har reklamerat någon mer resa än mig, vad är din äldsta ej åtgärdade reklamation just nu? Jag har 1 december som ligger just nu, har fått ärendenummer men inget svar.

    • arskortguldsj Says:

      Johan,

      Jag fick till ersättning för tre reklamationer igår och dom var från den 14 december och någon dag framåt.

      Helt OK eller rättare sagt väldigt bra tycker jag.

      /Årskort Guld SJ

  3. Jonas J Says:

    Hur som helst vore det hygieniskt av SJ att stänga en tjänst som uppenbarligen inte fungerar och hänvisa till kunderna att återkomma inom kort, när man fixat till problemet. Att få ut snabb och korrekt information på sin egna hemsida verkar i dagsläget vara något som max en handfull personer besitter inom denna organisation.Märkligt.

  4. jonaslindh Says:

    misstänker att systemet kanske rasat i hop..med tanke på de reklamationer som säkert kommit in under kaoset….

  5. By Says:

    Håller med om att det är konstigt om SJ håller möjligheten att anmäla reklamationer mm öppen om det är så att dom vet om att det inte fungerar….

    Förhoppningsvis så ramlar det in ett gäng ärendenr inom några dagar så att jag inte måste anmäla mina försenade och inställda tåg igen.

    • arskortguldsj Says:

      By,

      Jag skickade in en testreklamation för en stund sedan och den gick in – men inget ärendenummer.

      Synnerligen märkligt tycker i alla fall jag.

      /Årskort Guld SJ

  6. Camilla Says:

    En annan fråga bara, nya Resebutiken här i Sthlm, läst någonstans att om man drar sitt Prio(?) kort i kortläsaren så blir man prioriterad (haha!), gäller det alla Priokort? Inte bara årskort och så?

    • arskortguldsj Says:

      Camilla,

      Tyvärr gäller det enbart svart Prio och Årskort.

      /Årskort Guld SJ

    • Jonas J Says:

      Camilla:

      Jag har faktiskt också hört att kortläsarna som sitter i de nya Resebutikerna sväljer (och köprioriterar) alla sorters kort. Har emellertid inte provat, men har gett sambon i uppgift att testa detta nästa gång hon har möjlighet. Hon har grått Prio.

      Skulle inte förvåna mig ett ögonblick om SJ även med denna lilla enkla sak inte riktigt fått till det. Om så är fallet förutsätter jag att man tar bort informationen om att detta skulle vara en exklusiv förmån för oss årskortsresenärer och svart Priokunder… Javisst, ja! Det blir svårt. Det ligger ju på hemsidan.

    • arskortguldsj Says:

      Jonas,

      Jag skall kolla så snart jag fått låna ett grått Priokort.

      /Årskort Guld SJ

  7. Jonas J Says:

    Vitt, grått, svart eller skärt… Ska visst gå med alla Priokort.

  8. By Says:

    Nyss rasslade det till med några ärendenr så troligen har SJ hittat felet och skickar nu ut ärendenr. Ännu har inte alla kommit men förhoppningsvis så kommer dom 😉

    • arskortguldsj Says:

      By,

      Samma här.

      Jag har fått två av fem.

      Sedan får jag ett problem med att koppla ärendenumrena till rätt ärende för jag vet inte om dom kommer i samma ordning som jag skickade in ärendena.

      Och får jag inte fem ärendenummer tillbaka vet jag ju inte vilka ärenden som bitit eller bara kommit bort.

      Och då måste jag skicka in alla igen i alla fall . . . 🙂

      /Årskort Guld SJ

  9. Camilla Says:

    Jahapp, dubbla budskap… Ska man våga sig på att dra kortet idag och se vad som händer? 😀

  10. Camilla Says:

    Jag drog det aldrig, fick ändå tre nummer från det som var senast uppropat. Var med andra ord bra bemannat (eller också lite folk) så jag frågade istället och då gällde det bara Svart Prio och Årskort.

    • arskortguldsj Says:

      Camilla,

      Synd att du inte testade. Nu måste hela tågvärlden vänta ytterligare en tid på svaret.

      /Årskort Guld SJ

  11. Camilla Says:

    Haha, jag kan testa i morgon när jag ändå väntar på mitt tåg. 😉 Hur åker du i morgon?

    • arskortguldsj Says:

      Camilla,

      Imorgon är det nyårsafton och ”resfri” dag och då skall det bli trerättersmyny – hemma ( och fyrverkerier ).

      Men på nyårsdagen bär det iväg igen men vart – vet jag inte just nu men det ger sig.

      /Årskort Guld SJ

      • Jonas J Says:

        Jag drog min sambos gamla vita kort och det fungerade utmärkt. Känns inte direkt förvånande, då det inte är mycket SJ får till just nu.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: