Felaktiga uppgifter om SJ:s restidsgaranti

IMG_1245

SJ har en generös restidsgaranti men den är inte så generös som man beskriver den i annonser i dagspressen just nu.

SJ säger att man ger hela resans pris tillbaka i form av värdebevis om tåget är försenat en timma.

Detta stämmer bara för dagtåg men inte för nattåg för där kärvs 2 timmars försening.

Fullskärmsinfångning 2011-02-21 092828

Inget ont om SJ:s restidsgaranti för den går utöver kraven i EU-regelverket men den är inte så bra som den beskriv i SJ:s egen annonsering.

För rätt skall vara rätt – även när tågen inte kommer fram i rätt tid.

Annonser

4 svar to “Felaktiga uppgifter om SJ:s restidsgaranti”

  1. Bengt Says:

    Vilseledande marknadsföring kallas det visst!
    😉

  2. Håkan B Says:

    Fast om man tittar på SJ’s reklam för förbättringsprogrammet här:
    http://forbattringsprogrammet.sj.client.nu/
    så har man inte bockat av en enda åtgärd.

    • arskortguldsj Says:

      Håkan,

      Det tog en stund innan jag förstod vad du menade. Du vill ha en bock i ”rutorna” för de aktiviteter som man är klar med.

      Jag tror att SJ tyckte det var onödigt då man är klar med samtliga.

      /Årskort Guld SJ

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: