"Knô på dig så jag kommer in på 1:an" ( Tåg 92 )

IMG_4661

“Skall bara flytta på mig”

IMG_4669

Så nu kan 92:an komma fram på spår 1.

Samma sak varje kväll i Skövde när 92:an skall in till spår 1 och tåget från Västtrafik står "i vägen" efter att släppt av sina resenärer.

4 svar to “"Knô på dig så jag kommer in på 1:an" ( Tåg 92 )”

  1. Andreas Says:

    Jag har en liten fråga på ämnet ”åka nattåg” och tänkte att du (om någon?!) borde sitta på ett svar. Det är nämligen som så att jag ska hälsa på min bror och åker Varberg-Umeå. Som jag har planerat det så kommer jag åka 1:a klass dit och hem… undrar därmed; ingår det gratis kaffe och frukt på nattågen på samma sätt som det gör i 1:a klass på X2000?

    • arskortguldsj Says:

      Andreas,

      Nej, det ingår ingen mat eller annat att äta under resan med nattåget.

      Dock ingår frukost när du kommer fram till Umeå på Scandic Plaza om du inte vill äta den på tåget.

      /Årskort Guld SJ

  2. Joel Gustafsson Says:

    Är det nattåget som är tidig eller är det västtrafik som är sen? Det är ju synd att ett nattåg ska behöva stanna då accelerationen är sämre med många vagnar.

    • arskortguldsj Says:

      Joel,

      Jag kan faktiskt inte komma ihåg vad som gällde just denna kväll.
      Å andra sidan finns det så mycket luft i nattågets tidtabell att man kan köra in nästan 30 minuter upp till Stockholm.

      /Årskort Guld SJ

Kommentera

