“Tekniskt fel”

IMG_4355

Ungefär var tredje gång jag använder årskortet i SJ:s biljettautomater så får jag felmeddelandet “Tekniskt fel” och kortet kommer ut igen.

IMG_4356

Om jag försöker jag igen brukar det fungera eller i alla fall på tredje försöket.

Men det är bekymmersamt att SJ:s biljetterminaler inte fungerar som det skall – och det skapar extra stress då man inte riktigt vet om man får ut sin biljett.

Annonser

3 svar to ““Tekniskt fel””

  1. Lokförardagar Says:

    Har du provat att skicka efter ett nytt kort, ditt nuvarande kanske är något fel på om det händer ofta?

    • arskortguldsj Says:

      Lokförardagar,

      Jag tror i första hand på att det är bokningssystemet som är så långsamt när jag loggar in att det timar ut.

      Detta då det dröjer cirka en minut innan felskärmen kommer fram.

      Men det kan naturligtvis vara så att det är fel på själva kortet och ett av skälet att jag berättar om problemen är för att höra om andra haft samma problem.

      Så vi få se om fler hör av sig med samma bekymmer.

      /Årskort Guld SJ

  2. Jonatan Kindh Says:

    Jag känner också igen den här företeelsen.
    Ibland genom att det bara tar extremt lång tid innan biljetten kommer, ibland genom att det tar lång tid och blir ett felmeddelande….

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: