Enbart två biljettautomater i funktion på Cst

IMG_4191

Via Twitter fick jag höra igår att bara två biljettautomater av totalt 10 utanför SJ biljettförsäljning på Stockholms Central fungerade.

Tyckte att det var anmärkningsvärt och frågade uppgiftslämnaren om denna hade något foto men så var inte fallet.

Men döm av  min förvåning när jag idag på morgonen kunde konstatera att det fortfarande var så att bara 2 av de 10 biljettauto-materna fungerade.

IMG_4224-001

Just idag hade jag behov av att få ut en biljett men jag fick vänta väldigt. väldigt länge innan någon av automaterna blev lediga då bägge resenärer som stod före skulle köpa och inte bara hämta ut biljetter – vilket ju tar en hel del tid då man skall hitta resa, boka och till slut betala med kort.

IMG_4203

Lite märkligt att så många biljettautomater är funktion så länge – men det beror kanske på helgen.

8 svar to “Enbart två biljettautomater i funktion på Cst”

  1. Apachez Says:

    Bara lugn, går nog att skylla även detta på Jernhusen och/eller Trafikverket 😉

    Man kan ju tycka att på en sån station som centralstationen så borde det finnas 24/7 personal samt reservutrustning att rulla ut om man nu råkar ut för att 80% av utrustningen som är i produktion har havererat – å andra sidan kanske man inte bör ha så höga tankar om SJ av idag?

  2. Nick Says:

    Hur var det med automaten ovanför spår 11? Var den igång?

  3. Hans Says:

    Låter sanslöst. Är ju inte så många försäljningsluckor kvar heller och då måste automaterna fungera. Kan bara hålla med Apachez inlägg

  4. arskortguldsj Says:

    Enligt uppgift från SJ skall det ha varit ett IT-problem som orsakade att biljetterminalerna inte fungerade.

    /Årskort Guld SJ

  5. Olof Antonsson Says:

    Vid sådana här tillfällen måste det gå snabbare att gå till närmsta Pressbyrå och hämta ut biljetten där (förutsätter tillgång till biljettnr). Finns åtminstone tre st i stationsbyggnaden.

    • arskortguldsj Says:

      Stämmer men då mot en extra kostnad. Samma även inne i Resebutiken men där är man säkert ”förhandlingsbar”.

  6. veganmassa Says:

    De två automater jag försökte med på Göteborg C i lördags var båda trasiga. Jag var till slut tvungen att springa till tåget ist för att leta en fungerande.

Lämna en kommentar