Lördagens räksmörgås frös inne

IMG_5696

Idag hade jag lördagen till ära beställt en räksmörgås för att lite sätta guldkant på tillvaron.

Efter ett par timmars resa riktning Malmö var det dags att avnjuta räksmörgåsen varför jag begav mig till pentryt på mitt SJ 2000 tåg för efterhöra den läckra smörgåsen.

Där möttes jag av en förtvivlad ombordare som var tvungen att meddela mig att det tyvärr inte fanns någon räksmörgås med på tåget – för mig.

Visserligen fanns det två smörgåsar i carten men dom var avsedda för returresan.

Så trots att jag hade bokat maten en vecka i förväg och att all dokumentation fanns på resenärslistorna så fanns det ingen räksmörgås.

Så dagens resa blev resa utan guldkant – och räksmörgås.

Något måste ha gått fel vid lastningen av tåget som inte heller hade en enda burk Cola Zero vilket i alla fall inte kunde bero på att det var slutsålt då det bara fanns ett fåtal resenärer på tåget.

Som jag brukar säga – Inte den här gången heller var det Trafikverkets fel.

Kanske borde SJ ta ett snack med sin cateringleverantör kring precisionen i lastningen av mat och dryck.

Och en lördagsresa utan beställd räksmörgås är ingen bra resa – ingen bra resa alls.

16 svar to “Lördagens räksmörgås frös inne”

  1. Bengt Says:

    Måste ju vara ”ridå” för ombordpersonalen att när det kommer en av företagets GULDkunder, en av dem som den stora röda mattan skall rullas ut för och så finns inte i verkligheten det som ”systemen” säger skall finnas med ombord..

    • arskortguldsj Says:

      All heder åt personalen som var förtvivlad – men vad skulle dom göra när det inte fanns någon räksmörgås ombord.

      • Bengt Says:

        Tja, stanna tåget och ”hjälpfournera” som när maten tog slut på en av SJ:s X 2000 på VKB och vid stoppet i Halmstad stod en paketbil med två rejäla lådor färdiga frallor från östras Bröd samt öl, vatten och läsk ifrån Krönleins färdiga att lastas på!

  2. Hasse Says:

    Skandal! Bra att du tar upp problemet.Flera jag känner har drabbats av liknande problem.

    • arskortguldsj Says:

      Ja, något måste ha gått rejält fel för det fanns bara Ramlösa och lättöl att dricka på ett nästa tomt tåg så det måste blivit rejäla missar vid furneringen.

  3. Olle Söderberg Says:

    Du verkar titt som tätt råka ut för missöden när det gäller beställd mat. Du lär ju inte heller vara ensam. Hur kommer man åt problemet?

    • arskortguldsj Says:

      Nu åker jag så mycket och äter så ofta att sannolikheten är större att det inträffar någon gång. Och alla gånger det stämmer – och det är absoluta merparten -skriver jag inte om det för det är inget avvikande.

      Så allt som oftast fungerar det klockrent – det skall sägas.

      • Bengt Says:

        Njae.. Sannolikheten att det skall missas är väl lika stor oavsett men eftersom du är en flitig resenär så är _den_ sannolikheten att du skall råka ut för en miss större.. 😉

      • arskortguldsj Says:

        Exakt! Det var det jag menade men var lite slarvig när jag uttryckte mig. Tack för att du var uppmärksam.

  4. TobiasKalmar Says:

    Fanns det inget alternativ att få från bistron, där finns ju också räksmörgåsar, om än med mindre innehåll av räkor.

    • arskortguldsj Says:

      Absolut och det var det erbjudande som jag fick av den trevlige ombordaren men det är liksom inte riktigt samma sak.

      Det finns ju en anledning varför man har just denna produkt – men som sagt var – det fanns andra alternativ.

  5. Hans Says:

    Dina kommentarer måste vara guld värda för berörda. Tror allt för sällan klagomål när rätt adress. Reser man sällan orkar man förmodligen inte ens kontakta någon. Sen är ju frågan hur allvarligt man tar dessa upplevelser. Hoppas de tar lärdom

    • Bengt Says:

      Ja, vad skulle det alternativt kosta för SJ och länstrafikföretagen att ha en utomstående ”reviewer” som kontinuerligt utvärderar verksamheten och dess kvaliteter i alla möjliga olika aspekter?

      Säkert mer av vad 10 st GULDkort kostar.. 😉

      • Hans Says:

        Egentligen borde han få kortet gratis mot den ovärderliga info de nu får helt gratis. Men då faller ju lite av friheten att vara sin egen. Dessutom skulle de nog inte vilja att iakttagelserna publicerades på en blogg. 🙂

      • jankai Says:

        Exakt! Det är så jag resonerar. 🙂

  6. Hasse Says:

    Låt ”Årskortguld” åka gratis.Han hjälper alla resenärer och SJ!
    Vi är många som tackar dig.

Lämna ett svar till TobiasKalmar Avbryt svar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: