Numera råder god ordning på Katrineholm C

IMG_6027

I tidigare inlägg har jag berätta om ordningsproblemen i väntsalen på Katrineholm C så därför är det väldigt roligt att kunna berätta att nu råder det mycket god ordning där.

IMG_6029

Jag har besökt stationen flera gånger den senaste tiden och alltid har det varit snyggt och lugnt och inga luffare som sover eller ölar på bänkarna.

Tog några bilder vid mitt senaste besök och även om det inte framgår av dom så fanns det resenärer i väntsalen men jag undvek att få med några på bilderna.

Och säkerligen var resenärerna lika nöjda som jag över den goda ordningen.

12 svar to “Numera råder god ordning på Katrineholm C”

  1. Bengt Says:

    Ditt bloggande har givit resultat!
    😉

    • arskortguldsj Says:

      Jo, tror det också.

      Sedan tror jag att det faktum att jag skickar kopior på inläggen till berörda inom kommunen, Jernhusen och lokala media gör sitt så att dom som händelsevis inte följer min blogg slaviskt inte missar inläggen. 🙂

  2. By Says:

    Det har blivit bättre och jag har bra erfarenheter av Jernhusen. Det verkar som om dom bryr sig när man hör av sig till dom. Tack till Leif Svensson på Jernhusen som alltid svarar när jag har haft synpunkter på Katrineholms C.

    • Apachez Says:

      Tyvärr kan man väl tycka att dom borde bry sig även utan att man kopierar felanmälningarna till media?

      Vid Årstaberg finns det ett halvår senare fortfarande klotter kvar, ett par skor som ligger på norrgående spår (rester efter någon som hoppat?) som legat i minst 2 månader för att inte tala om bropelarna som någon knackat ner kaklet/klinkers från och lämnat kvar ful fogmassa.

      SL skyller på Stockholm Stad som skyller på SJ som skyller på Jernhusen som skyller på Trafikverket som skyller på SL och så är loopen igång…

  3. Johan Says:

    Tack för hjälpen.

  4. kalenderovic Says:

    Vet du om det blivit så att luffarna och liknande fått något nytt ställe att vara på? Jag gissar att en av anlendingarna till att vara där var för att slippa kylan vid kallare väder.

    • arskortguldsj Says:

      Nej, det vet jag faktiskt inte och det kan mycket väl vara så.

      Men jag vet av mail jag fått efter inlägget att berörda ansvariga skulle se vd man kunde göra för att få till en bra lösning inte bara för resenärerna utan även ”besökarna”.

  5. Cajsa på Jernhusen Says:

    Vi uppskattar när ni hör av er. Tyvärr hinner vi inte alltid med. En städare kan precis ha avslutat sitt pass och bara en liten stund efter ”stökar någon till”. Vi håller ögonen på Katrineholm nu, men hör gärna av er igen om något händer.

    • arskortguldsj Says:

      Oja, det är inte Jernhusen som stökar till – det är resenärerna eller kanske oftare ”besökarna”.

      Men den senaste tiden har det varit väldigt fint och jag vet att städningen fungerar väldigt bra på stationen och damen som gör det skall ha all erkänsla för sitt arbete.

  6. Cajsa på Jernhusen Says:

    Jag ser till att hon får det! Tack!

  7. Jonas S. Says:

    Råkade klicka bort det jag skrev nyss men skriver igen. Läser din blogg nästan dagligen och den är mycket intressant. När jag tittar på äldre inlägg så har du bland annat inte fått ha din lilla ryggsäck med i en halvtom bistro. Dessutom har du hoppat av nattåg fast du var med på listan osv. och rent allmänt om tillfällen då personalen varit tvär. Själv blir jag bara förbannad och får avsmak att resa med SJ när jag läser detta (och du har ju ändå ett guldkort). Vad är din kommentar ang. detta? Möter du ofta ifrågasättande, paragrafryttande och allmänt otrevlig personal? Detta även fast jag vet att SJ också har flera trevliga ombordare…

    PS: Bloggen är bra konsumentupplysning också. Kommer aldrig resa med nattåget norrut med alla ofräscha sängkläder, duschar och toaletter som inte fungerar. Tragiskt nog miljömässigt flyger man för mindre än en fjärdedel av priset och är hemma 12 timmar snabbare.

    Hej och tack!

    • arskortguldsj Says:

      Jonas,

      Kul att du läser min blogg och finner ett och annat av intresse för dig.

      Jag vill vara väldigt tydlig med att jag inte möts av personal på tågen som är tvära eller avvisande på något sätt utan absolut tvärtom.

      Detta beror kanske dels på att jag är lite känd bland dom som jobbar på tågen och att man nu vet vem jag är och hur jag reser men kanske främst för att mitt och mina resande kollegers lite annorlunda resande numera är välkänt för dom som jobbar på tågen.

      Detta tex att det är tillåtet att stiga på och av var som helst på linjen där tågen stannar var okänt för de allra flesta resenärer, personal och ”järnvägssakkunniga” så när jag fick reda på att det var möjligt så blev det först lite förvirring.

      Nu vet jag tex hur man skall göra så att personalen inte av misstag avvisar mig när jag stiger på SJ Snabbtåg i Uppsala i riktning mot Stockholm där man just har problem med ”friåkare”.

      En intressant sak är att just de lite kritiska artiklarna uppskattas särskilt av personalen som ofta irriterar sig på och skäms över kvalitetsbrister inför kunderna och är glada för att någon – med viss spridning – tar upp dom. Det är ju inte kul att inte kunna servera resenärer den mat som man besällt och sett fram emot eller inte ha en toalett att gå och kissa på så man får urinera i korridoren.

      Men det bästa beviset på att jag är nöjd – väldigt nöjd – med med dom som arbetar på tågen är att jag nu är inne på mitt fjärde privata guldkort som idag kostar 86.400:-.

      Inte skulle jag betala en bråkdel av detta belopp om jag inte tyckte det var värt pengarna.

      /Årskort Guld SJ

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: