Denna tweet är en av väldans många som nu cirkulerar på SJs twitterkanal @sj_ab.
Tydligen har den slagit an väl med tågresenärer och tågintresserade och har just fångat livet på tåg och SJs aktuella reklamfilmer på ett riktigt roligt sätt.
This entry was posted on augusti 19, 2012 at 9:51 e m and is filed under Humor, Twitter. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
You can leave a response, or trackback from your own site.
Rätt roligt och en bra signal på att SJs val av budskap faktiskt fastnar hos resenärer. Lite som MasterCards framgångsrika ”priceless reklam” som fick folk att hitta egna upplägg under temat.
Över lag tycker jag SJs senaste reklam är ett steg i rätt riktning. Jag gillar reklam som med små bokstäver talar om rätt självklara saker som tål att påminnas: Hur skön och unik en tågresa faktiskt är. Det glömmer man tyvärr ibland och blir således påmind om när SJ kör sina reklampaket. Man blir glad.
Sedan är det förstås ibland som ovan med ett jobbigt barn (eller ännu värre; skrålande affärsman), men då får man ta på sig hörlurarna och titta långt bort i horisonten. Inte så dumt det heller.
augusti 20, 2012 kl. 5:23 f m |
Rätt roligt och en bra signal på att SJs val av budskap faktiskt fastnar hos resenärer. Lite som MasterCards framgångsrika ”priceless reklam” som fick folk att hitta egna upplägg under temat.
Över lag tycker jag SJs senaste reklam är ett steg i rätt riktning. Jag gillar reklam som med små bokstäver talar om rätt självklara saker som tål att påminnas: Hur skön och unik en tågresa faktiskt är. Det glömmer man tyvärr ibland och blir således påmind om när SJ kör sina reklampaket. Man blir glad.
Sedan är det förstås ibland som ovan med ett jobbigt barn (eller ännu värre; skrålande affärsman), men då får man ta på sig hörlurarna och titta långt bort i horisonten. Inte så dumt det heller.
Bra jobbat: SJ!!!
augusti 21, 2012 kl. 11:22 f m |
Instämmer med föregående talare. Avskyr normalt reklam.