Ibland blir det fel – Så spara alltid ärendenumret

image

Inte speciellt ofta men i sällsynta fall kan det bli fel i SJs hantering av restidsgarantier och reklamationer.

Även om mycket av hanteringen sker automatiskt med datastöd finns det manuella moment där den mänskliga faktorn ge upphov till fel.

Jag som reser mycket har många reklamationsärenden och jag råkar ibland ut för att det helt enkelt blir fel.

Skall betonas att SJ är väldigt snabba att justera det som eventuellt blir galet men jag vill tipsa att hålla koll på ärendenumret som man alltid får som kvittens när man kontaktar SJ.

Utan ärendenumret är det nästan omöjligt att hitta ärendet. Men har man sparat ärendenumret är det lätt att snabbt få korrigerat det som är tokigt.

Så mitt tips är: Alltid kolla att du får rätt ersättning och att spara ärendenumret tills du vet att ärendet är avslutat.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: