SJ reklamationer försvinner pga av systemfel

image

I helgen har SJ problem med sitt ärendehanteringssystem som används när man registrerar reklamationer och restidsgarantier.

Normalt skall man få ett ärendenummer som kvittens på att reklamationen tagits emot men i helgen kommer det inga ärendenummer.

Vid tidigare störningar brukar ärendenumren komma i efterhand men denna gång har SJ meddelat att detta inte kommer att ske nu utan att man får registrera om sina ärenden när systemet kommer igång igen.

Jag registrerade ett stort antal restidsgarantier och i början kom det ärendenummer men plötsligt upphörde dom att anlända.

Jag hann dock registrera ett stort antal ärenden innan jag upptäckte att jag inte fick några kvittenser – jobb som jag nu måste göra om igen en annan dag.

Men alla andra resenärer som inte upptäckte att dom inte fick några kvittenser – dom får aldrig någon ersättning.

Och när dom sedan fråga om varför ingenting händer kommer SJ att fråga om vilket ärendenummer det gäller – ett ärendenummer som resenären aldrig fick.

Om SJ nu inte inte kan ta emot reklamationerna borde man stänga reklamationssystemen till dess problemen är lösta.

Som nu är luras resenärerna att reklamera sina resor – in i ett stort svart hål.

( När jag testade söndag kväll 19.15 var det fortfarande fel i ärendehanteringssystemet )

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: