I ett tidigare inlägg berättade jag att jag i helgen hade gjort ett större antal restidsreklamationer men att jag bara fick ärendenummer för dom 6 första reklamationerna – sedan tog det slut. ( SJ reklamationer försvinner pga av systemfel )
Tog därför kontakt med SJ som berättade att man hade problem med ärendehanteringssystemet och att jag skulle behöva skriva in alla reklamationerna igen.
Efter att ånyo tagit kontakt med SJ fick jag beskedet att ärendena troligen kommit fram men att det bara är kvittenserna dvs ärendenumren som det är problem med.
Jag har nu varit i kontakt med andra frekventa resenärer och även dom får inga kvittenser eller ärendenummer när dom reklamerar.
Nu vet jag att det är väldigt mycket som just nu krånglar i SJs IT-miljö så jag misstänker att man har fullt upp och inte hinner kasta sig över detta problem.
Men det är ändå lite otillfredsställande att inte riktigt veta om allt arbete som lagt ned på reklamationerna varit förgäves.
Kommentera