Nu fungerar ärendenummer för årskortsresenärer

IMG_1875

Som jag har berättat tidigare har årskortsresenärer i två månader haft stora problem med att man inte får några kvittenser med ärendenummer när man registrerar bla restidsgarantier. ( Problem med restidsgarantier för årskortsresenär )

Oklarhet har rått om detta också innebar att ärendena bara försvann eller las på kö och behandlades i alla fall.

Jag vet fortfarande inte vad som gäller men jag har i alla fall skickat in alla mina ärenden via e-post till SJ och dom ärendena har blivit behandlade ( i alla fall dom flesta då jag väntar på svar på några enstaka ärenden ).

Men nu fungerar det och jag har gjort ett antal restidsreklamationer både igår och idag den vanliga vägen via SJs hemsida ( Restidsgaranti ) och allt fungerar som det skall.

Men ni som inte fått något ärendenummer och ej heller något svar bör nog registrera om ärenden för att inte gå miste om ersättning.

Annonser

5 svar to “Nu fungerar ärendenummer för årskortsresenärer”

  1. TobiasKalmar Says:

    Fundering och fråga.

    Alla Riksdagsmedlemmar som reser på sitt ÅrskortGuld, tilldelat av Staten, där dom får 3-rätters och kan hämta mat i bistron. Ser dom till, att registrera sina förseningar? Och om så, vem tillfaller resegarantin?

  2. Mattias Hansson Says:

    Premiärstopp för nattåg 91 i Nordmaling nu tydligen. Fick precis höra det i utrop ombord

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: