Den nya gångbron i Alvesta – Ett återbesök

Den 1 november 2012 invigdes nya gångbron över spåren i Alvesta. ( Alvesta nya resecentrum ) och ( Alvesta nya resecentrum ( Video ) )

Två månader senare gjorde jag ett besök på plats för att se hur det hela fungerade.

Här har ni en rapport vad jag kom fram till – Rulla filmen.

Annonser

13 svar to “Den nya gångbron i Alvesta – Ett återbesök”

  1. Putte Says:

    Hallå Jan-Erik 🙂
    Trevligt återbesök, men det fick mig att tänka på stationen här hemma, iaf delvis renoverad och dubbelspåret till Mjölby är öppnat.
    När kommer du på återbesök i Östergötland? 🙂

  2. Putte Says:

    Jovisst var det Motala jag tänkte på, hur kunde jag utelämna det 🙂 Dubbelspåret och de nya broarna, tunneln och perrongen är klar och trä-perrongen borta, stationshuset och utemiljön är under arbete vad jag sett 🙂

  3. hampus60 Says:

    Beträffande Alvesta där jag byter från Öresundståg. Bifogar en länk med en liten resestory – om tösen i Alvesta. – En resa med kramiga tjejer.

  4. TobiasKalmar Says:

    Gratis mat!

    SJs Uppsalaresenärer får smak på resan
    På måndag den 7 januari och fyra veckor framåt kommer resenärerna till Uppsala bjudas på nylagad mat vid flera tillfällen.
    Det är Matkomfort som dukar upp sina grytor och serverar mat på plattform 3 på Stockholms centralstation. Resenärer som åker till och från Uppsala kommer få något gott och varmt att äta när de stiger av eller på tåget.

    Dagligen reser tusentals resenärer mellan Stockholm och Uppsala. Det är ett utmärkt tillfälle att erbjuda SJs kunder att prova på nya spännande produkter.

    Gulaschgrytan lär vara mycket god!

    • arskortguldsj Says:

      Kul tips som jag skall försöka bevaka på måndag.

      Matkomfort är ett företag som levererar färdiga matkassar hem till familjer – en affärsidé som verkar ha fäst och sprider sig.

      Många känner till tex Linas Matkasse och även som stora metkedjorna har liknande produkter.

      Men SJ är som jag förstår det inte inblandat?

      Tusen tack för tipset!

  5. TobiasKalmar Says:

    Ja, SJ är väl inblandat, genom att dom tar betalt av MatKomfort för förmånen att erbjuda maten till SJ:s resenärer. Typ reklamen på alla bordsbrickor ombord. Annars kunde dom ju lika gärna stå vid Arlanda Express.

    • arskortguldsj Says:

      Trodde dom behövde avtal med Trafikverket/Jernhusen lite beroende på var dom ville stå.

      Ungefär samma som Flora som delar ut smör(?)paket i gången mellan T-Centralen och Centralstaionen i Stockholm.

      Men säger du så . . . 🙂

  6. TobiasKalmar Says:

    Info

    ”Dagligen reser tusentals resenärer mellan Stockholm och Uppsala. Det är ett utmärkt tillfälle att erbjuda SJs kunder att prova på nya spännande produkter.

    -Vi vill erbjuda ett attraktivt resande med en användbar stund ombord, i det här fallet något som underlättar våra resenärers vardag. Tillsammans med Matkomfort erbjuder vi färdiga middagslösningar som kunden kan välja att köpa redan under resan, säger Maria Rosendahl, affärsutvecklare på SJ och ansvarig för produktplacering ombord.
    Introduktionserbjudanden
    Förutom en värmande rätt kommer resenärerna att få ett introduktionserbjudande direkt på brickborden ombord på Uppsalapendeln.

    Matkomfort erbjuder smakportioner av sin hemlagade gulaschgryta med bröd, en gräddig nötfärsgryta med champinjon och lök, rödvinsgryta och flera andra rätter.

    Kampanjen fortsätter sedan ombord med fördelaktiga erbjudanden och möjlighet att beställa direkt, digitalt, under resans gång. Aktiviteten kombinerar flera olika kanaler: event, analoga ytor och digitalt. Kampanjen startar andra veckan i januari och kommer genomföras under eftermiddagarna vid åtta tillfällen under veckorna 2-5.

    -Samarbetet med SJ känns helt rätt för oss då vi vill nå den pendlande Uppsalabon som vi vet spenderar mycket tid på sitt resande. En tid som gör att det blir svårare att få ihop vardagspusslet där mat är en viktig daglig ingrediens. Att bjuda på våra smaker direkt på perrongen är ett spännande sätt att möta våra blivande kunder, säger Fredrik Åkesson, försäljnings- och marknadschef på Matkomfort”.

  7. TobiasKalmar Says:

    Då Jernhusen är rätt sugna på individualitet, så kan man ju vara nyfiken på hur SJ med sin samarbetspartner Matkomfort lyckades blockera spår 3 för soppkök?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: