När skall SL klottersanera station Handen ?

IMG_4653-001

Så här nedklottrat har det sett ut en längre tid på Handens pendeltågstation utan att man vidtagit någon form av klottersanering.

Jag inser att det finns en problematik i att klottret sitter på utsidan och när spåren går men det går trots det att sanera bara man väljer rätt metod och tillfälle.

Nu finns det där som ständig påminnelse och bokmärke för hur klottret tar allt större del av stationsutrymmena.

Så nu när man har trädsäkrat så att vi kan se sjön Rudan är det kanske läge att se till att man kan se ut – och inte bara klotter.

Och så finns det en regel i Stockholm att klotter skall bort inom 24 timmar för annars sprids klottrandet. Ingen dun regel att följa även i Haninge.

Annonser

16 svar to “När skall SL klottersanera station Handen ?”

  1. Bengt Says:

    Man har väl klottersanerat tidigare men TOKTRÖTTNAT på att göra det då det ständigt återkommit TROTS alla ”kommunala klotterväggar”, ”kommunala grafittiprojekt” och/eller ”information” i skolor etc.

  2. oskar Says:

    När ska SL ta bort konsten på stationen i Handen? För övrigt ser man väl Rudasjön om ställer sig upp? Att man bara ser klotter är väl en ganska stor överdrift?

  3. oskar Says:

    Jag tänker på den konsten som du uppenbarligen vill få bort 🙂

  4. oskar Says:

    Valde ett annat sätt att formulera mig än vad du gjorde bara

  5. arskortguldsj Says:

    Kom på att jag skulle felanmäla klottret vilket nu är gjort med ärendenummer 985661.

  6. Oskar O Says:

    Det här har inte alls med ditt inlägg och göra men jag undrar en sak. Jag har nyss gjort ett SJ Prio konto på sj.se men har ännu inte fått tillgång till att kunna se mina poäng, det behövs en säkerhetskod tydligen som man får samma brev som ens kort. Har kortet blivit skickat till mig eller måste jag ringa och be SJ göra det?

    • arskortguldsj Says:

      Normalt skickar man kort och kod i skilda försändelser vid olika tidpunkter för att förhindra att någon obehörig plockar på sig båda.

      Men ring SJ Prio kundtjänst (+46) 0771-75 75 99, tonval 4 och fråga vad som eventuellt hänt med ditt kort/kod.

  7. Andreas Rosén Says:

    En kvalificerad gissning skulle vara att dess klottersaneringsverksamhet saknar möjlighet att själva lägga A-skydd och måste således förlita sig på Trafikverkets byråkrati.

  8. Inte officiellt TRVare men Says:

    Andreas Rosén – Ingen begäran har kommit in till Trafikverket. Således var det ingen särskilt kvalificerad gissning och en allmänt tråkig attityd du har.

  9. vandalen Says:

    tack så mycket .. detta gör mig jävligt mer sugen att klottra 🙂 nu ska jag dra ut och måla.

Lämna ett svar till Bengt Avbryt svar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: