Kör förgyller väntan på Norrköping C

vlcsnap-00001

Många som följt min blogg vet att jag har jag haft en hel del synpunkter på ordning och städning på Norrköping C även om det blivit bättre allt med tiden.

Häromdagen satt jag i vänthallen och arbetade med datorn när jag hörd ett  det samlades en massa folk bakom mig och en kör – åk 8-9 från Norrköpings Musikklasser, Navestadsskolan presenterade sig och började sjunga för resenärerna.

Snabbt fick jag upp kameran och började filma och här har ni några smakprov som erbjöds dom förvånande men uppskattande resenärerna.

Tourdion
Aftonkväde
Come together
Baba Wethu 

Kören gick omkring denna dag med anledning av World Voice Day och sjöng på olika platser i Norrköping och just på Norrköping C när jag var där.

Så lyssna gärna på kören och deras trevliga sång under ledning av deras dirigent Åsa Åberg- det är dom väl värda.

Kul att kunna skriva ett så trevligt inlägg om Norrköping C.

3 svar to “Kör förgyller väntan på Norrköping C”

  1. Jonas Jakobsen Says:

    Va kul!

  2. Ola Says:

    Trevligt! Mer musik på stationerna.

  3. karl-gunnar Says:

    Läser i dagens svd att sj-s nye vd vill diskutera om det ska finnas första klass o framtidens tåg.
    Lycka till. Jag köper årskort på SAS i så fall

Kommentera

