Sex sexiga bygger spår sex

[image]

Idag träffade jag på dessa sex trevliga herrarna från InfraNord som byggde det nya spår 6 i Katrineholm som tillät mig att fotografera dom ( även om jag inte tror att dom förstod vilken rubrik dom skulle få ).

Undrar egentligen vad man skall ha spår 6 till som är ett blindspår ( eller vad det nu heter ).

[image]

För att ta sig under viadukten har man först grävt ut ett hål ( efter att stängt av trafiken ovanpå ) och sedan gjutit ett tunnelfoder som man sedan skjutit in i hålet. Fiffigt va?

[image]

Sedan är det viktigt att man lägger sliprarna så att bokstäverna i ändarna bilder något begripligt ( som jag inte begriper – men ändå )

[image]

Men väldigt trevliga var herrarna i Katrineholm i alla fall.

2 svar to “Sex sexiga bygger spår sex”

  1. Jonas Says:

    Vad jag förstår ska spår 6 användas vid växling in till containerterminalen.

Kommentera

