Ingen bokning trots flera försök

IMG_1101
Ingen bokning trots bokningsproffsen i SJs lounge

Idag skulle jag och en medresenär boka en resa och då vi ville sitta tillsammans gjorde jag bokningen via SJ Kundtjänst.

Men mitt i bokningen gick bokningssystemet ned så det blev ingen bokning.

Vi åkte då in till Stockholm C för att få hjälp med bokningen av bokningsproffsen i SJs lounge och där fixade man till det till slut.

Väl hemma när jag skulle kolla bokningarna inför resan kunde jag konstatera att det inte fanns någon bokning.

Sålunda ingen bokning trots att jag försökte boka via SJ Kundtjänst och personligt besök i SJs lounge på Stockholm C.

Det är inte lätt att boka biljetter för är det inte ideliga SOA-fel som gör att man måste boka upp till 7 gånger innan dom biter utan även bokningar via SJ Kundtjänst eller SJs lounge misslyckas.

Men om man har Årskort Guld så skall borde det vara möjligt att boka resor på det.

Nu vet jag vilket tåg och sträcka samt vilka platser vi bokat samt att det är bokat vegetarisk mat.

Så är inte platserna 37 och 38 lediga och den vegetariska maten på plats när vi stiger ombord i Alvesta blir vi besvikna – för det har vi bokat – av proffsen i SJs lounge.

Det har vi bägge vittnen på – Ler.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: