ÅKGSJ testar SJs mobiljett

ÅKGSJ testar SJs mobiljett

Idag skulle jag mig en lite cirkeltur till ön Utö och passade på att testa hur SJs mobilbiljett fungerade om man inte åker vanligt SJ-tåg.

Turen gick med bussar, pendeltåg och båtar och såg ut som nedan.

Jag fick tre SMS med två biljetter i varje SMS och lite slumpmässigt fördelat så det var en hel del pillande att hitta fram till vilken biljett i telefonen som man just skulle visera men det gick bra till slut.

Hur det gick – alldeles utmärkt. 🙂

Några tror jag rentutav förstod vad det var för en biljett jag hade i mobilen men många tror jag bara höll masken och vinkade förbi mig – men för mig var det egalt.

Sen kanske det hela underlättades av att jag inte ser ut som en SMS-biljettförfalskare.

Den observanta läsaren kanske noterar att det sista benet Västerhaninge – Handen var lite av ett frispel för där förekommer ingen visering – men ändå.

Så det är bara att konstatera att SJs Mobilbiljett fungerar alldeles utmärkt även när man åker annat än SJ-tåg.

2 svar to “ÅKGSJ testar SJs mobiljett”

  1. sjguide Says:

    Hur tycker du det är med ordningen på 839 nu då? Det har ju länge varit en problemlinje med många missbrukare och både reseärer och förare har känts sig hotade. Har det blivit bättre?

    • arskortguldsj Says:

      Jag åker normalt under ”familjevänlig” tid och då är det enda bekymret kanske ont om plats fina baddagar.

      Men jag ser att det är bekymmer på tex kvällar och senast var det två ordningsvakter som bevakade avgången från Handenterminalen och två trygghetsvakter ombord.

      Själv åkte jag med annan buss så jag vet inte hur det var ombord under färden men säkerligen var det med dessa kontroller och medföljande trygghetspersonal helt OK.

      Men ja, det är en speciell linje med sim speciella historia.

      Men som sagt var – under dagen när jag åker – är det inga som helst problem.

Kommentera

