Under minst en månads tid har jag försökt använda mig av SJs biljettautomater på olika platser för att ta ut biljetter utan att lyckats.
Varje gång jag försöker logga in med årskortet får jag samma felmeddelande och sedan är det kört.
Jag tror att jag förstört minst 10 biljettautomater – inte definitivt – men för en stund i alla fall.
I och för sig åker jag i dom flesta fall biljettlöst på årskortet men ibland måste jag ha pappersbiljett tex när jag skall äta nattågsfrukost då nattågsbiljetterna skall hämtas ut som pappersbiljetter.
Och ibland köper jag biljetter åt andra som tex när jag bjuder mina barn på poängresor.
Jag löser det genom att gå in till SJ Biljettförsäljning som trycker ut biljetterna åt mig – men vad skall jag göra den dag det inte finns någon manuell försäljning på stationen eller den är stängd.
Så varför fungerar SJs biljettautomater inte – för mig i alla fall?
juli 19, 2013 kl. 3:46 e m |
De är gamla, negligerade och allmänt trötta varelser, de där. Bäst att inte genera vinghjulet genom att orsaka för mycket ståhej om dem.
Eller så är det kanske precis det du ska göra… :]
juli 19, 2013 kl. 4:07 e m |
Men står dom där så skall dom fungera.
Dessutom så erbjuder SJ och i vissa fall måste man ta ut biljetterna på papper.
Så jag släpper inte frågan så lätt.