Vad är detta för station?

Vad är detta för station?

En tacksam läsare av min blogg brukar då och då skicka bilder till mig med kommentaren "den här stationen känner du väl igen?".

Och gör jag det är det väl OK men när jag inte gör det känns det inte lika bra. :-)

Fick den här bilden häromdagen som jag inte klarade av.

Bortsett från att jag inte kände igen stationen tycker jag att den ser lite speciell ut – liksom lite pampig och så bara ett enda genomgångsspår – och jag skulle gärna vilja besöka den.

Men vilken station är det?

PS: Tack Postvagnen som hjälpte mig att identifiera stationen.

3 svar to “Vad är detta för station?”

  1. Bengt Says:

    Oskarshamn!
    Spåret till vänster går ner till hamnen och Gotlandsbåtarna

  2. Örjan Says:

    ja just det. De övriga spåren (säckstation med 3-4 spår) går mot baksidan som inte syns. Trist att persontrafiken är nedlagd, så man får ta bussen till/från Berga för att åka tåg.

Kommentera

