Nedslag i ett tokvarmt Norrköping

Tåget hade fått problem med hjälpkraften så AC:n hade lagt     

Idag var det så varmt i Stockholm att bonusbarnbarnen inte ville åka till stranden utan vara hemma så jag tog en tur med tåget söderut.

När jag kom till Norrköping skulle det vara 30 grader ute – i alla fall enligt displayen i tåget.

Tåget hade fått problem med hjälpkraften så AC:n hade lagt av så jag tyckte att det var lika bra att i alla stiga av vilket i och för sig var planen.

Undrar om jag befinner mig i rätt vagn? Inte så lätt att veta då vagnsdisplayerna fått solsting.

Undrar om jag befinner mig i rätt vagn? Inte så lätt att veta då vagnsdisplayerna fått solsting.

Det mäktiga stationsträdet utanför stationen ger välbehövlig skugga.

Det mäktiga stationsträdet utanför stationen ger välbehövlig skugga.

Det är skönt med en tupplur efter lunchen på Järnvägscaféet.

Det är skönt med en tupplur efter lunchen på Järnvägscaféet.

Undrar om jag är på Gröna Lund eller i Norrköping?

Undrar om jag är på Gröna Lund eller i Norrköping?

 

Här har man stått många vinterdagar och frusit men idag var det svalaste stället på stationen om man stod under perrongtaket.

Här har man stått många vinterdagar och frusit men idag var det svalaste stället på stationen om man stod under perrongtaket.

Tåget hem var lite sent men AC:n fungerade – i alla fall i bistron som var behagligt sval.

Men säga vad man vill – det är roligt att åka tåg på sommaren och det finns alltid något att fota.

2 svar to “Nedslag i ett tokvarmt Norrköping”

  1. universitetsstudent Says:

    Jag gick förbi dig när du stod utanför stationshuset och kände igen dig från bloggen. Har tidigare tänkt att det är en tidsfråga innan man stöter på dig någonstans med tanke på hur mycket tåg du åker 🙂 Hade jag inte haft bråttom till pendeln så hade jag stannat och sagt hej.

  2. Simon Says:

    Det där är inte okej! Dom MÅSTE få bort det förbannade klottret innan dom skickar ut sina vagnar.

Kommentera

