Ännu en märklig bänk – Xylofonbänk

Ännu en märklig bänk - Xylofonbänk

Några kommer kanske ihåg den märkliga bänken utanför Norrköping C ( Äntligen en bänk som man inte kan sova på . .) men nu har jag hitta ännu en märklig bänk på Stockholm C närmare på perrongen till spår 13/14.

Det var ett märke på golvet i övre SL-hallen som fick mig att leta efter bänken.

Hänvisning till Xylofonbänken i övre SL-hallen

Tyvärr kom mitt eget tåg i samma stund så jag hann inte övertyga någon annan resenär att spela "Dancing Queen" på den framför min filmkamera.

Men det blir säkert fler tillfällen.

Se även: Xylofonbänk roar resenärer mot Södertälje

2 svar to “Ännu en märklig bänk – Xylofonbänk”

  1. Mare Says:

    Det var skoj – den ska jag leta upp!

  2. Alexander Says:

    Den är där tillfälligt med anledning av Pride i Stockholm – http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr/article3732665.ece

Kommentera

