Tveksam ersättning för utebliven internet ombord

Scan10005

Häromdagen reklamerade jag att det saknades internet ombord på ett tåg som jag reste med.

Reklamationen kompenserades med ett internetkupong och det kan kanske tyckas är OK men den har ju inget som helst värde för mig.

Som resenär med Årskort Guld har jag svart Prionivå och därigenom fritt internet på alla tåg.

Dessutom reser jag i 1 klass med årskortet och där ingår också internet.

Så att ersätta brist på internet på tåget med en internetkupong när man har gratis internet är klart tveksamt.

Bortsett från att kompensationen inte har något värde så kan en känslig resenär uppfatta det nästan som ett slag i ansiktet i stället för det positiva kundbemötande som förmodligen var tänkt.

Lite av brist på att tänka kund – Det som kanske var rätt tänkt – blev så fel.

Ett svar to “Tveksam ersättning för utebliven internet ombord”

  1. Jonas Says:

    Jag har slutat reklamera dylikt både ombord eller efter resa. Det är inte värt det, då SJ varken ersätter faktiskt värde eller ens intresserar sig för frågan. Verkligen tråkigt då det borde vara viktiga verktyg för SJ att ta sig an.

    Lite som hos min lokal pizzeria, som på menyerna skriver: ”Om du är nöjd, tala om det för dina vänner – är du missnöjd tala om det för oss”.

    Jag kan inte se något annan förklaring än detta när man skickar en så ”fattig” ersättning för uteblivet internet. Man vill helt enkelt inte att du ska tala om för SJ att det är något som brustit i produkten.

    Inte så konstigt att de inte ens får tågen att gå i tid, med sådan degenererad och smutsig inställning.

Kommentera

