Fortvarande fungerar inte årskortet i biljettautomaterna

Inte heller idag fungerade mitt årskort i SJs biljettterminal

Jag har tidigare berättat att mitt årskort inte fungerar i SJs biljettautomater. ( SJs biljettautomater ur funktion – för mig i alla fall )

Detta har pågått i minst 3 månader om inte längre.

Det är inte fel på själva kortet ( tror jag i alla fall för biljettautomaten verkar kunna läsa det ) men det verkar inte fungera att köpa på det.

Nu använder jag mig inte av biljettautomaterna så ofta men jag måste ibland ha en pappersbiljett när jag åker nattåg och då är det lite kämpigt när automaten inte fungerar.

Men borde inte biljettautomaten fungera – även för Årskort Guld?

2 svar to “Fortvarande fungerar inte årskortet i biljettautomaterna”

  1. Apachez Says:

    Verkar vara SJ i ett nötskal tyvärr…

    Mycket är även outsourcat till diverse underleverantörer och då brister även intresset för att leverera en bra och fungerande produkt.

    Det finns naturligtvis bra personal fortfarande men dom blir allt färre och färre och det är rötägg som dessa som man kommer minnas efter att ha färdats med SJ…

Kommentera

