Bänk för avkoppling men inte för inkoppling

Bänk för avkoppling men inte inkoppling

Jernhusen har föredömligt placerat ut bänkar både här och där på bland annat Stockholm C men även andra stationer.

Bänkarna är så lämpligt försedda med eluttag för att ladda tex mobiltelefon eller dator.

Just denna bänk satte jag mig vid för att ladda min dator som hade fått batteritorsk – men icke sa nicke.

Inte ens en enda milliampere kom det ur kontakten.

Efter att gjort en avancerad felsökning upptäckte jag att bänken helt enkelt inte var inkopplad – kanske beroende på att det inte fanns något eluttag i närheten.

Så en fin bänk för avkoppling – men inte för inkoppling.

3 svar to “Bänk för avkoppling men inte för inkoppling”

  1. Daniel Boije / Jernhusen Says:

    Vilken fadäs. Det där är en provbänk vi har köpt in för att testa detta med eluttag. Efter att ha stått inkopplat med ström vid ”Oasen” har vi nu flyttat på den och det föll mellan stolarna att koppla på strömmen igen. Vi kollar om inte någon kan sätta in en sladd.

    Beslut om vi ska köpa in fler bänkar med eluttag är inte fattat än, men det vore väl trevligt.

    /Daniel

    • arskortguldsj Says:

      Nja, jag tror att det bara var jag som upptäckte att det saknades el i kontakterna. 🙂

      • Jonatan Gonte Kindh Says:

        Kanske bara du vid det tillfället, men jag har annars märkt att eluttag brukar vara både bristvara och eftertraktade när jag är ute 😛

        Vet inte hur det ser ut numera dock, men för ett par år sedan hade Göteborg C hela två eluttag med närliggande bänk, och slog man sig ner på golvet nära någon av övriga eluttag började vakterna muttra om att man inte kunde sitta där…
        Problemlösningen för mig var att börja resa med grenuttag, då var folk mer villiga att låta mig koppla in min dator vid de få bänkplatserna…

Kommentera

