Den gamle ut och den nya unga ryggsäcken in

Den gamle ut och den nya unga ryggsäcken in

Ni som träffat på mig på tågen har sett att jag alltid har med mig min svarta ryggsäck som jag köpt hos Clas Ohlson är är av Swiss Army Knife typ.

Tidigare ryggsäckar har alltid gått sönder förr eller senare men den här har varit i princip outslitlig och fungerar fortfarande utan anmärkning.

Det enda som hänt är att dragkedjespännet ( eller vad det nu heter ) gått sönder lite men ryggsäck med alla trillioner blixtlås har fungerat och fungerar fortfarande utan anmärkning trots många resor med många öppningar och stängningar.

Men varför byta när ryggsäcken fortfarande fungerar och dessutom finns det garanti kvar på den?

Jo, jag har långpromenerat med den så många varma sommardagar i år att det varit genomblöt av svett på ryggen att den helt enkelt inte längre känns helt fräsch.

Så när Clas Ohlson hade 25% rabatt på den ( den är inte helt billig ) så slog jag till och köpte en ny.

Så nu är nästa steg att flytta ut ur den gamla och in i den nya – och det som när man flyttar – man hittar sådant som man trodde man inte hade.

Skall bli spännande att flytta in i en ny fräsch ryggsäck som dessutom inte är lika blekt av solen som den gamla.

Men en bra ryggsäck är det för den har hållit otroligt bra trots flitig använd näst intill misshandel.

6 svar to “Den gamle ut och den nya unga ryggsäcken in”

  1. Elias Says:

    Ännu billigare hade så klart varit en skopa tvättmedel i en hink med varmvatten… 😉

  2. Bengt Says:

    Håller med dig, Köpte en till när det var rea till frun som bär tungt.

  3. Jonas Says:

    Hojta till nästa gång vi ses på tåget så ska jag visa en riktig ryggsäck.

    Å andra sidan så har jag inte packning likt en sherpas, så olika behov olika ryggsäckar.

    Dock ska det tilläggas att ryggsäck är det coolaste man kan ha som manlig väska. Finns en anledning att denna form av väska är så sällsynt i Sydeuropa…

  4. Håkan B. Says:

    Apropå tvätt av såna här attiraljer, dom innehåller rätt feta doser av bakteriedödande medel som nya, utan detta skulle dom nog börja lukta långt tidigare. Nu kan man återställa det där enkelt efter en tvätt, ta några droppar vanligt diskmedel i sista sköljvattnet så står dom sig längre, vanligt diskmedel innehåller bakteriedödande medel. Kanske inget för gravida och ammande, men vi gamla gubbar kan vara lite mindre försiktiga.

    • arskortguldsj Says:

      Har faktiskt inte tänkt på det annat än att jag tyckte att det var lite underligt att den inte lyktan rutten annaconda.

      Nu ville jag ha en ny ryggsäck som inte var lika blekt men jag noterade faktiskt idag när jag reste med den nya för första gången att den faktiskt luktade lite märkligt. Det kanske var det bakteriedödande medlet.

Kommentera

