Service med det lilla extra

Service med det lilla extra 

Idag åkte jag en obokad tur Stockholm – Katrineholm tor för att mest fördriva tiden då mitt ben just nu är lite stukat för mer avancerad fotvandring.

Väl ombord skulle jag gå till bistron för en smörgås men fick erbjudande om mat men tackade nej då en smörgås stod på min personliga meny.

"Men jag skall väl ställa fram två Cola Zero eller hur?" blev frågan vilket jag naturligtvis tackade ja till.

Väl tillbaka med smörgåsen fanns det två Cola Zero framställda och en arrangerad enligt bilden.

Kanske inte helt enligt reglementet – men trevligt och  uppskattat.

Alltid roligt när någon vill göra det lilla extra – och det var inte bara för mig kan jag berätta.

4 svar to “Service med det lilla extra”

  1. Jan L Says:

    Påminner om när jag och hustru L ville avrunda en god måltid på en resa med varsin konjak. Jag undslapp mig en kommentar om att konjak i plastmugg kanske inte var helt optimalt – och vad händer? Jo, givetvis kommer de små pavorna in tillsammas med två riktiga glas. Ja, det finns många som om dom kan gör det lilla extra. 🙂

  2. Jonas Says:

    Om fler vågade ”bryta reglementet” och ersätta det med sunt förnuft skulle åtminstone min tågresa bli bättre.

    Känns inte så fasligt välkomnande att lismande ”hälsas särskilt välkommen” för att sedan inte bli serverad beställd mat. Märkligt att man inte själv förstår hur korkat och framför allt PROVOKATIVT detta uppfatta som.

  3. Robert S Says:

    Nu åker jag inte första klass alltför ofta men jag gjorde ett par turer förra veckan oc htyckte nog att jag kände att de ryckt upp servicen en smula. Ja, det kan för all del vara mer en slump baserat på att just den personalen jag råkade få var mer servicemedveten.

    Tycker i allmänhet att det alltför ofta är så att personalen endast är närvarande vid biljettkontroll och när maten serveras, sedan är den puts väck, men man kanske inte betalar för mer ändå?

Kommentera

