Tre morgonturer men ingen storfrukost

Tre morgonturer men ingen storfrukost

Idag gjorde jag en morgonsväng för att äta frukost och åkte

Stockholm – Katrineholm
Katrineholm – Hallsberg
Hallsberg – Stockholm

Medvetet hade jag bara beställt frukost på den sista sträckan Hallsberg – Stockholm då jag inte vill beställa mat som jag inte äter eller kanske ännu värre – äta mat som jag inte behöver äta.

Så när det var dags att åka sista etappen såg jag fram mot frukosten och var rejält hungrig då jag bara levt på kaffe och gröna äpplen.

Men när det var dags att sätta sig och njuta av frukosten möttes jag av en ombordare som förtvivlat berättade för mig att man inte hade fått med mig och några andra resenärers storfrukostar.

Nu överlever jag då jag har rejäla marginaler men varför skall det vara så ruskigt svårt att helt enkelt leverera det man säljer.

Jag måste som resenär kunna lita på att det jag beställt finns när man väl kommer till tåget.

5 svar to “Tre morgonturer men ingen storfrukost”

  1. tobias Says:

    Av snålhet, dumhet eller stram ekonomi, så har man ju numera tagit bort den xtra plusfrukost som alltid fanns lastad ( ifall någon önskade köpa en sådan eller obokade guldkort kommer ombord ). Jag har jobbat hela sommaren, och sedan 15 juni har det vid 13 tillfällen varit så, att plusfrukosten inte fanns, trots att jag bokade inom den tidsram som krävs. Jag bokar och betalar det som ett tillägg, då jag åker på Årskort Silver Plus. Jag har vid varje tillfälle blivit kompenserad med en basfrukost och 150:- i värdecheck, men det hjälper ju inte så mycket, när det var näring och energi genom en ordentlig frukost inför dagens arbete, som jag önskade. Var ligger felet, Sj Catering eller LSG?

    • arskortguldsj Says:

      Kan berätta att även personalen på tågen upplever detta med missade frukostar som synnerligen jobbigt och stressigt då många resenärer är lite ”krävande” på morgonen – kanske just pga av den tidiga timmen.

      Jag brukar alltid trots frukostmissen vara positiv för jag vet att det är inte tågpersonalen som missat utan det är fel tidigare i kedjan.

      Tror att det uppskattas . . . i alla fall verkade det så just i detta fall som jag beskriver ovan.

  2. Jonas Says:

    Jag har årskort guld och från och med i somras får man nöja med sig att ”gå och hämta frukosten i bistron” då det ”ändå ingår på årskortet”. Så förbannat snålt, bedrägligt och rent av svinaktigt beteende gentemot kund.

    Var problemet ligger? Hos SJ förstås.

  3. Lukas Says:

    Jonas får du hämta frukosten fast du bokat plats ombord på tåget???

    • Jonas Says:

      Ja, då den förbeställda frukosten inte ”kommit med”, hänvisas jag ofta till att gå till bistron för en torr macka eller två.

      Seriöst: Vad är det med brödet på mackorna i bistron?

Kommentera

