Idag blev det frukost – men ingen internet och el

Idag ingen el i elluttaget

Vid en tidigare resa fick jag ingen storfrukost trots att den var beställd så idag testade jag samma resa för att se om det skulle gå bättre. ( Tre morgonturer men ingen storfrukost )

Och idag fick jag den förbeställda storfrukosten. Bra jobbat!

Men i gengäld fungerade inte SJ Internet ej heller fanns det någon el i eluttaget.

Bristen på internet kunde jag lösa för en stund med eget internet i mobiltelefonen men då telefonbatteriet var i stort sett urladdat så efter en stund dog telefonen snart i brist på el.

Kunde jag inte flytta någon annan stans?

Nja, tåget var faktiskt fullsatt så det gick inte denna gång.

Kanske har jag bättre tur nästa gång och får både frukost och internet – och el.

2 svar to “Idag blev det frukost – men ingen internet och el”

  1. tobias Says:

    Om el-uttaget ej funkar, så funkar det ganska snabbt igen, då personalen återställer ”blålådan”. Som i första klass finns i taket. Tryck så det lyser grönt/rött – ja två olika. I de fall el-uttaget är helt borta, så vet personalen om det. Det står på den så kallade SIFO-listan inför varje avgång. För varje plats.

    • arskortguldsj Says:

      Så är det säkert men denna gång hade någon blåst uttaget genom att sätta i en ”piratladdare” vilket också förmodligen blåste matningen till repeatern för internet i vagnen.

      Man hade gjort försök att återställa matningen tidigare men misslyckats.

Kommentera

