Så himla lågt . . .

Så himla lågt . . .

Noterade idag att man hade stulit hjärtstartaren på Katrineholm C.

Hur lågt kan man sjunka ?

Samma när någon på min favoritbadplats i Magelungen hade slängt alla livräddningsredskap inklusive livbojen i sjön så dom drev iväg in i vassen.

Så himla hjärtlöst . . .

PS: Personalen i SJ Biljettbutik bekräftade att hjärtstartaren var stulen.

9 svar to “Så himla lågt . . .”

  1. nsslan Says:

    Idioti.
    Förresten. Har du lyckats hitta hjärtstartarna på SJ3000? 🙂

    • arskortguldsj Says:

      Nä, faktiskt inte.
      Finns det några och i så fall var?

      • nsslan Says:

        Jag tror det ska finnas i alla 3000 numera. Alla fordon som jag varit ombord på har haft dom iaf.
        Nu när du vet att de finns kan du ju se om du hittar placeringen nästa gång? Som test, för att se hur lätta dom är att hitta.
        Dom är utmärkta med en skylt, 1 hjärtstartare per tågsätt.

      • arskortguldsj Says:

        Jag hittade hjärtstartaren på SJ 3000 även om jag inte hittade någon skylt som märkte ut den.

        Men det kan bero på att jag faktiskt inte letade efter skylten.

        Hjärtstartaren finns under disken i ”baren” i bistron.

        Korrekt va?

        Nästa gång skall jag kolla efter skylten. 🙂

      • nsslan Says:

        Stämmer bra det. 🙂 Det ska sitta en skylt ovanför disken, en grön med vitt hjärta och blixt.

  2. Peter K Says:

    Hur lågt kan man sjunka..Vart är samhället på väg?

  3. Apachez Says:

    Så himla lågt att man inte placerar ut en ny samt tar en titt på övervakningsbanden och går ut med efterlysning på individen som snott den om det verkligen är det som inträffat?

    Å andra sidan – är man säker på att den är stulen och inte kommit till användning på annat håll?

    Är nog inte det första man tänker på att återlämna en använd hjärtstartare. Den ska ju funktionskontrolleras samt nya paddar och annan kringutrustning ska bytas ut innan den placeras ut på nytt.

    Har man förresten inte GPS i hjärtstartaren så att det borde vara smal sak att få en spårning på vart den har befunnits sig utomhus?

    • arskortguldsj Says:

      Enligt SJ-personalen på stationen var den stulen så jag misstänker att det är den troliga orsaken.

      Vet ej om just denna hjärtstartare var larmad men dom brukar ihte vara det. Inte bara för stöld utan när man tar ut den går det även ut SMS till personer i närheten som vet hur man hjärträddar.

      Det finns nyinstallerade övervakningskameror men dom få som jag uppfattade det inte användas under dagen.

      Om det finns GPS i hjärtstartarna vet jag inte – men någon annan vet kanske mera.

Kommentera

