Idag blev det ingen storfrukost

Idag blev det ingen storfrukost

Vill direkt berätta att även om det inte blev någon storfrukost på denna frukostresa så svalt jag inte – tvärtom.

Dessutom var det som vanligt väldigt trevlig personal på tåget så det var en väldigt trevlig resa.

Jag var på en frukostrunda som börjar hemma utan frukost klockan 04.15 när mobilen väcker mig.

Sedan efter pendeltåg in till stan så gäller det att snabbt komma ombord för frukost innan man faller ihop av undernäring.

Första frukosten på väg söderut fungerade alldeles utmärkt men på hemfärden fanns det trots bokning ingen frukost.

Nu är jag inte direkt undernärd och det finns att plocka i bistron – men det är lite oroande att det så ofta saknas storfrukost när den är beställd.

Men jag överlevde – med råge – men det finns verkligen en potential här att vässa rutinerna.

5 svar to “Idag blev det ingen storfrukost”

  1. nsslan Says:

    Mycket tråkigt att det så ofta är problem med frukostarna.

  2. Tobias Says:

    Från den 30 mars serveras inte längre ”Stor Frukost”. Det går inte längre att beställa och frukosten blir enhetlig för alla som reser i första klass och den kommer att vara identisk med en förbeställd variant som även går att få om man reser andra klass och hämtar i bistron. Enligt uppgift kommer resenärer med Årskort Guld att kompenseras ekonomiskt. Mer om detta när jag vet mer.

Kommentera

