SJ skickade brev men kunden fick betala portot

Bild: Peter Hellman

Vill redan från början göra klart att det hela löste sig på allra bästa sätt till slut.

Men vad som hände var att en resenär hade köpt ett nytt årskort hos SJ och när SJ sedan skickade ut årskortet till kunden så fick kunden betala portot för det hade SJ glömt att göra.

Detta då portot som enligt kuvertet skulle vara betalt inte var betalt av SJ – eller i all fall påstod posten det.

Normalt när man skickar ut kuvert med texten "SVERIGE PORTO BETALT" så skall avsändare reglera portot med Posten när man lämnar in dom för postbefordran.

Något gick fel denna gång – men oklart vad.

Men den lite förvånade kunden slapp dock till slut betala portot och förmodligen får SJ en liten räkning för portot.

För köper man ett SJ Årskort för dyra pengar skall man inte behöva lösa ut det på Posten och betala portot plus tilläggsavgift – och det slapp kunden också till slut.

Annonser

2 svar to “SJ skickade brev men kunden fick betala portot”

  1. Jakob La Says:

    Har du köpt ett nytt årskort alltså? 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: