Superservice en tidig morgon på SJ Snabbtåg

 Superservice en tidig morgon

I veckan skulle jag ut till Arlanda för att ta hand om en bil som min dotter med familj hade kört dit i ottan för att sedan fortsätta med flyg till London.

Jag hade bokat snabbtåg 668 till Falun men då jag skulle av redan på Arlanda knappt 20 minuter från Stockholm C frågade jag den trevliga ombordaren om han kunde börja serveringen med mig.

Nu var vi väldigt få som reste klockan 05.45 så jag fick min frukost redan innan vi ens lämnat Centralen så jag hade god tid att njuta av den tidiga frukosten.

Visserligen går det aningen snabbare med Arlanda Express men då får man ingen storfrukost – redan innan avgång.

Kommentera

