Denna station löste jag – men gör du?

Var finns denna station ?

En tacksam läsare av min blogg undrade om jag kände igen denna station som han besökte idag.

Och det gjorde jag faktiskt – och säkert ni också.

( "Jag vet" räknas som rätt svar )

16 svar to “Denna station löste jag – men gör du?”

  1. Michael DK Says:

    Stationen förkortas ”Kk” 🙂

  2. Jacob Christensen Says:

    Alltid trevilgt att möta X2000 här när man vänter på pendeltåget. Och ibland ser man också ett och annat vitt tåg på stationen 🙂

  3. Klas Says:

    Borås??

  4. Elias Says:

    Jag har ingen aning så klart, så här kommer istället en bild tagen i fredags, och som berör ett gammalt ämne som kanske behöver återbesök av en känd tågbloggare..

  5. jaklgjsljtga Says:

    Stationen ser bekant ut. Jag misstänker att jag gått på ett X2000-tåg där en gång och att jag då var ensam resenär mellan denna station och nästa station. Kan det stämma?

    • arskortguldsj Says:

      Ja, det är korrekt station.
      Även jag har gjort denna resa tor mellan Xxxxxx och Yyyyyy-

    • jaklgjsljtga Says:

      Ensam resenär på hela tåget alltså. Jag menar inte att jag gick av vid nästa station utan att jag fick vänta till nästa station innan jag såg röken av några medpassagerare. Mycket kall vinterdag och jag hade precis varit och tittat på ett närliggande kastell från 1624.

Kommentera

